Breaking News

Saturday, November 8, 2014

Sebat Jika Bawa Anjing Ke Tempat Awam

Sebat Jika Bawa Anjing Ke Tempat Awam

Sebat Jika Bawa Anjing Ke Tempat Awam


Tuan punya anjing boleh dikenakan sehingga 74 sebatan atau didenda sehingga 100 juta rial sekiranya memelihara anjing atau membawanya membawanya berjalan di tempat awam. Hmmm..berat ni...Tapi jangan panik dulu ya coz undang-undang ini akan terpakai di Iran sekiranya Parlimen mereka meluluskan usul melarang haiwan peliharaan itu di rumah atau membawanya berjalan di tempat awam kerana anjing dianggap tidak bersih di sisi agama. Air liur anjing adalah najis yang memerlukan ianya disamak. Mungkin ada yang berpendapat undang-undang ini agak extreme, tapi kita percaya undang-undang ini dibuat untuk memelihara kesucian agama islam itu sendiri.




13 comments:

  1. kalau dibuat kat malaysia camna la ye

    ReplyDelete
  2. wowwwww,,, dont touch dog k,, biarkan undang2 ni digunapakai

    ReplyDelete
  3. Dah tau anjing tu bawak penyakit kan?
    Nak jugak kempen touch dog.. Uwekkkk..

    ReplyDelete
  4. Jelas ianya untuk kebaikan bukannya menganiaya binatang... Semoga diluluskan

    ReplyDelete
  5. Sebagai negara yg mengamalkan Islam sbg agama rasmi patut pun ada inisiatif yg dibuat utk anjing ni kan...

    ReplyDelete
  6. sebagai negara islam ia wajib dilaksanakan.. bukan mcm kt sini

    ReplyDelete
  7. Yeap, nampak comel tapi air liur dia tu kita takleh pegang.

    ReplyDelete
  8. adeh lain macam terus undang-undang dekat Iran nie

    ReplyDelete

Designed By