Breaking News

Tuesday, December 23, 2014

Awas : Malaysia Akan Jadi Sasaran Pengganas

Embedded image permalink
Awas : Malaysia Akan Jadi Sasaran Pengganas   

Malaysia Akan Jadi Sasaran Pengganas   


Awas : Malaysia Akan Jadi Sasaran Pengganas. Siapalah yang punya kerja suka sebar info palsu ni? Kalau perkara buruk kita selalu elakkan dan kalau boleh tak mau sebut coz kata-kata tu kan satu doa. Tapi ada juga yang excited nak tengok benda-benda buruk berlaku.

So pada sapa-sapa yang telah menyebarkan whatsapp palsu mengenai serangan pengganas ke atas Malaysia pada hari krismas ni, sila hentikan ya. Info palsu yang disebarkan melalui Whatsapp itu meminta agar orang ramai tidak mengunjungi pusat-pusat membeli belah dan tempat-tempat awam buat sementara bagi mengelak sebarang kejadian yang tidak diingini. 

PDRM menasihati orang ramai agar tidak mudah percaya serta tidak menyebar atau berkongsi maklumat palsu tersebut kerana tindakan itu bukan sahaja tidak bertanggungjawab malah boleh menjejaskan ketenteraman awam.



So pada penyebar-penyebar maklumat palsu ni, hentikan ya. Jadilah seorang warganegara yang bertanggungjawab k.

9 comments:

  1. Apa pun kita kene sentiasa berwaspada..
    Takut jugak sekarang ni.. mcm boleh berlaku...

    ReplyDelete
  2. yup kerajaan jgn sgt lalai sbb sekarang ni malaysia mmg menjadi perhatian jgn jadi kes berulang cam di lahad datu .. pertingkatkan pertahanan dan kawalan tak lupa perbanyakkan tentera mesia...

    ReplyDelete
  3. tapi Malaysia memang nampak sangat 'vulnerable' sekarang ni..huhu.ala, hadis palsu pun orang berani sebarkan, ini kan pulak berita palsu

    ReplyDelete
  4. sumber whatsapp gn mudah percaya..

    ReplyDelete
  5. Isk..isk..macam2 ...
    Tapi...apa2 pun...kena berhati-hati

    ReplyDelete
  6. wpun sekadar khabar angin , pastinya pdrm tetap bersedia ...

    ReplyDelete
  7. Macam2...tapi elok juga masa cuti ni duduk kat rumah dari nak bershopping ajer :)

    ReplyDelete
  8. Bahaya cakap2 mcm ni.. boleh menghuruharakan keadaan kita semua yg tengah bimbang ni...
    star avenue sini.. :)

    ReplyDelete

Designed By