Kenali Diri Dengan Tiga Cara

Kenali Diri Dengan Tiga Cara
Kenali Diri Dengan Tiga Cara

السلام عليكم buat semua pembaca Blog Santai. Alhamdulilah kita semua masih diberi udara untuk bernafas dan berkongsi ilmu tentang tiga cara untuk kita mengenali diri sendiri atau sahabat kita. Seringkali kita kata kita mengenali diri kita sendiri atau sahabat kita. Namun kadang kala kita tersilap kerana yang luaran itu mungkin kurang tepat sehinggalah kita diuji dengan tiga perkara:

1. Tidaklah kita mengetahui samada seseorang itu pemaaf melainkan ketika dia marah. Pada ketika kita marah, itulah sifat kita yang sebenar.
2. Tidaklah kita mengetahui keberanian seseorang sehinggalah panggilan untuk berjuang itu sampai kepadanya. Dalam masyarakat kini, berjuang lebih kepada menegakkan kebenaran. Berapa ramai yang berani berjuang untuk menegakkan kebenaran?
3. Tidaklah kita mengenali seseorang atau sahabat kita, melainkan ketika kita dalam kesusahan. Ini yang dikatakan sahabat waktu senang memang sentiasa ada, tapi waktu sukar jarang-jarang ada.Itulah sahabat sejati. Tiada kepentingan dalam diri.

Jadi dimanakah posisi kita?


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat