Breaking News

Monday, December 8, 2014

Manusia Dan Nasihat

 
 Manusia Dan Nasihat

Manusia Dan Nasihat


Alhamdulillah, bertemu lagi kita untuk sesi Renungan Pagi Rabu. Semoga pesanan ringkas Luqman Hakim ini tentang nasihat dan kaitan nya dengan diri manusia ini, boleh kita jadikan panduan untuk menjadi yang lebih baik. 

Luqman Hakim berpesan: Orang-orang yang sentiasa menyediakan dirinya untuk menerima nasihat, maka dirinya akan mendapat penjagaan dari ALLAH. Orang yg insaf dan sedar setelah menerima nasihat orang lain, dia akan sentiasa menerima kemulian dari ALLAH juga. 

Dan sebagai manusia yang sentiasa leka dan tidak pernah lari dari melakukan kesilapan, ingatlah bila ada yang menasihati kita, bukan bermakna mereka lebih baik, atau lebih alim atau ingin menunjuk pandai, tapi mereka menyanyagi kita sebenarnya. Hanya mereka yang berakal dan sentiasa bersangka baik mampu menerima dan meminta nasihat untuk memperbaiki diri.


24 comments:

  1. inshaAllah , amin . .

    http://www.blogparihh.com/

    ReplyDelete
  2. Semoga kita saling ingat mengingati...

    ReplyDelete
  3. Insya Allah... Kita perlu sentiasa mendengar nasihat krn kita insan lemah yg sering lupa dan lalai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Exactly BM...kita semua bukan insan maksumkan..

      Delete
  4. Berpesan-pesan kepada kebaikan... menjadi tanggungjawab sesama kita. Semoga dgn nasihat yg baik juga membawa pahala kebaikan buat kita semua... aamiin.
    Promoted content & salam ceria selasa... :)

    ReplyDelete
  5. terima nasihat dr sudut yg positif ... inti .

    ReplyDelete
  6. Malangnya hari ini, ramai yang menolak dari diberikan nasihat. Apatah lagi bila berpangkat, mulalah apla sedangkan itu semua hanyalah sementara..

    ReplyDelete

Designed By