Pekan Di Landa Banjir Besar?

Embedded image permalink
Pekan Di Landa Banjir Besar?


Pekan Di Landa Banjir Besar?


السلام عليكم buat semua pembaca  Blog Santai. Alhamdulillah cuaca kat luar cerah dan kita masih di beri udara untuk bernafas serta berkongsi kisah-kisah suka duka yang berlaku dalam masyarakat kita untuk renungan bersama. Entry pilihan kita pagi ini masih lagi whatsup palsu. Kalau semalam datangnya dari mereka yang berada di Kelantan, pagi ni cerita banjir besar yang akan melanda Pekan, Pahang. Ada yang dapat whatsup ni?

ATM keluarkan arahan untuk warga pekan agar keluar dari daerah Pekan. Limpahan air hulu melalui Temerloh sedang menuju ke Pekan. Latest picture from Augusta at Pekan....this morning by PTMD, GOC dan P54 Bgd Mek. Estimate time Pekan akan dilanda banjir besar dalam tempoh 24 jam lagi. Di jangka Pekan akan dipenuhi air dan banjir yang buruk dalam 24 jam lagi. Sapa-sapa yang ada saudara mara, sahabat di pekan mohon infokan kepada mereka agar keluar dari sana.

Pada yang dah dapat jangan sebarkan ya, coz pihak ATM sendiri telah menafikan ada mengeluarkan kenyataan di atas dan menasihatkan orang ramai tidak menyebarkan kenyataan palsu di atas yang boleh menimbulkan suasana gusar dan panik terutama bagi penduduk disekitar Pekan. 

Walau apa pun, semua orang perlu berjaga-jaga sekarang. Keadaan cuaca yang tak menentu yang dianggap luar biasa pada tahun ni memungkinkan segalanya. Tapi tak perlu menakut-nakutkan orang ramai dengan spekulasi-spekulasi buruk yang boleh menimbulkan panik ya. Doakan keselamatan semua adalah lebih baikkan. #Pray4pantaitimur.


Comments

  1. entahlah.masalah besar rasanya orang yang suka reka suatu yang tak ada ni.Bukan lagi teknologi,tapi sifat tak bertanggung jawab sebenarnya.

    ReplyDelete
  2. ini boleh mencetuskan suasana panik!, ada pihak yang akan ambil kesempatan bila rumah-rumah dikosongkan. Mereka akan pecah-masuk rumah tu.

    ReplyDelete
  3. Semoga palsu semuanya...tak baik menyebarkan perkara yang tidak benar..

    Tapi di kampung saya, Temerloh..memang sudah hampir lumpuh. Air naik dengan cepat sekali.

    ReplyDelete
  4. Media sosial kalau disalah gunakan memang bahaya. Sekarang ni kena bijak menilai dan pastikan kesahihan sebelum bertindak. Jadilah pengguna media sosial yg bijak!

    ReplyDelete
  5. Perkara2 mcm nilah yg buat media sosial dipandang negatif. Biar berita tu pahit tapi benar.. tapi klu tak benar tu mmg tak eloklah buat semua...

    ReplyDelete
  6. Diorang buat main² hal yang begink serius. Forward dan share sana sini. Pray 4 mangsa banjir.

    ReplyDelete
  7. Quickbboks is a bookkeeping programming that be accustomed to bookkeeping, finance, some time client face the issue with this the organization document not open and quickbook surprising blunder 5 issue so here are Many strategies to determine these issues.quickbooks unexpected error 5: A QBs Repairing Guide

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat