Breaking News

Saturday, January 3, 2015

Kes Buli Masa Rehat

Embedded image permalink
Kena Buli Masa Rehat

Kena Buli Masa Rehat


Tak habis-habis lagi kes buli ni ya...Dan yang kritikalnya, kes buli terbaru ni melibatkan pelajar-pelajar sebuah sekolah rendah di Alor Setar. Wah dah makin advance adik-adik kita ni ya. Kecil-kecil lagi dah nak jadi gangster. Dalam aksi video terbaru ni, memaparkan sekumpulan lima murid membuli seorang murid lain. Difahamkan, kejadian membabitkan murid berusia 12 tahun itu dipercayai berlaku di dalam kelas pada waktu rehat.

Dalam video ni kelihatan mangsa yang berpakaian sukan duduk atas lantai dan disepak pada badan selain kepalanya turut diletakkan bakul sampah plastik. Mangsa tidak melawan sebaliknya hanya mendiamkan sambil menangis meminta tidak diapa-apakan. Hmmm...Tak tau nak kata apa..Speechless...Adik siapalah ni ya...

29 comments:

  1. Replies
    1. Tak hebat mana pun, dulu saya pun pernah jadi mangsa buli. Tapi bila saya lawan balik, (tapi kena dengan caranya) Baru diaorang tak kacau lagi.
      Untung masa tu, ada cd dan buku berkenaan Mendiang Bruce Lee.
      Saya berlajar silat dan gabung teknik B.Lee.= hasilnya memang menakjubkan!
      Nasihat saya pada pembuli, hentikanlah perbuatan tak berfaedah ni, kalau kena Buku dengan ruasnya, barulah anda tahu!

      Delete
  2. Orang yang membuli tu sangat bodoh. langsung tidak ada belas kasihan,,

    ReplyDelete
  3. ibu bapa kena prihatin.jangan biarkan anak kita jadi mangsa buli apatah lagi kalau anak kita adalah pembuli.Pasti ada yang boleh kita perhatikan ketika mereka berada di rumah.

    ReplyDelete
  4. ingt hebat sgt bila buli org? ishh tah ape ape perangai.

    ReplyDelete
  5. kes ni dah settle dah.
    Parent kpd budak kena buli ni ak kes dorg diselesaikan di sekolah je...
    cuma dorg nak budak2 ni dikenakan amaran keras...

    ReplyDelete
  6. makin hebat budak2 skolah malaysia ni.. budak2 skolah tamil dgn cina takda pulak kes buli

    ReplyDelete
  7. Hisss!!...nak jadi apa lah budak2 kita ni..
    Semakin teruk kes buli di sekolah

    ReplyDelete
  8. Hukuman buli ni mmg patut lebih berat.. jadi peringatan buat pelajar termasuk ibu bapa juga utk sentiasa membimbing & mengingati anak masing2...
    inti sini.. :)

    ReplyDelete
  9. Yang paling ngoks di sini adalah yang tukang ambik gambar. kan dah jadi bahan bukti. emmmm.. kanak2 tak cukup akal.

    ReplyDelete
  10. bukan ngok...patut trima kasih pd yg rakam n yg publish...baru terbongkar kes ni. klau x nasib budak yg kna buli tu tak terbela

    ReplyDelete
  11. apa perasaan mak bapak kepada budak yg kena buli tu...kalau noe ntah la...betul khir cakap tu...hukuman buli patut lebih berat...

    ReplyDelete
  12. Apa lah masalah nak membuli ni.. makin teruk keadaan kat sekolah sekarang ni..

    ReplyDelete
  13. tak suka tengok...sedih rasanya...bimbang dengan nasib anak pada masa akan datang...

    ReplyDelete
  14. Pengaruh TV pun mungkin jugak ...Merekalah yg kita harap untuk menjadi harapan negara tp lalau cenggini punya gaya....macamana tu

    ReplyDelete
  15. pembuli ni kadangkala kat umah baik je umpama pijak semut pun x mati ...

    ReplyDelete
  16. Hukuman buli ni mmg patut lebih berat.. jadi peringatan buat pelajar termasuk ibu bapa juga utk sentiasa membimbing & mengingati anak masing2...
    inti sini.. :)

    ReplyDelete

Designed By