Logo & Tatu Kongsi Gelap di Malaysia


Logo

Logo & Tatu Kongsi Gelap

Nampak gayanya Kerajaan Malaysia telah mengiystiharkan perang terhadap kumpulan-kumpulan Kongsi Gelap di Malaysia. Kalau dua hari dulu, Kementerian Dalam Negeri (KDN) telah mendedahkan 49 nama geng kongsi gelap, yang ada di malaysia, semalam pihak Polis telah mengambil langkah yang sama apabila mengedarkan logo yang dikaitkan dengan kumpulan tersebut.

Kebanyakan mereka ni dikesan memilih gambar harimau, naga, sarang labah-labah, bunga padi, hati dan burung walet sebagai lambang kewujudan kumpulan masing-masing.

 http://1-ps.googleusercontent.com/x/www.malaysiakini.com/mk-cdn.mkini.net/670/300x375xb3817bfe676664c8f65399e7a0fe1c5f.jpg.pagespeed.ic.KGML71k4im.jpg
 Tatu

Dan pihak polis telah memberi amaran bahawa dengan pendedahan itu, tiada lagi alasan yang boleh diberikan oleh mana-mana individu untuk menggunakannya. Mereka yang ingkar akan dikenakan tindakan mengikut Seksyen 52(3) Akta Pendaftaran Pertubuhan 1966 yang membawa hukuman penjara tidak lebih lima tahun dan denda tidak lebih RM15,000. Dan mana-mana pihak yang didapati memiliki logo-logo tersebut sama ada sedar atau tidak perlu membuang, memadam atau menanggalkannya.

p/s: Kalau dia orang dah buang semua logo-logo atau tatu-tatu tu mungkin lagi susah nak kesan kot. At least sekarang orangramai atau polis boleh kenal. Tapi kalau dah tak ada, macmmana nak prove ya? Hmmm..kena ada CSI ni..But of course sebelum dia orang buat decision ni mesti dah fikir baik dan buruknya kan.

Comments

  1. banyak ye lambang dan logo dorng ni huhu

    ReplyDelete
  2. Mmg isu yg hangat diperkatakan waktu ini. Td baru bersantai bersama2 rakan2 di KL library brhampiran Dataran Merdeka tu pun sibuk berkenaan isu ini. Baru juga dpt idea berkaitan hal ini utk ditanam didlm blog td.
    Mmg betul apa yg diperkatakan, nk pakai tato mmg x lah, tp yg merisaukan ialah klu diaorg ada yg sanggup bajet utk hilangkan tato tu. Tato hilang tp sifat2 lain tetap kekal x nmpak. Mmg takut.. Thanks sharing ye.

    ReplyDelete
  3. ada msuk berita smalam..tp xsedetails ni..harap ops banteras 2 berjaya la..bnteras je smua kongsi gelap ni..

    ReplyDelete
  4. ganas tapi nama geng atap. erhmmmm...

    ReplyDelete
  5. syukurlah.. malaysia masih aman..

    ReplyDelete
  6. Kongsi gelap india plak yg mana

    ReplyDelete
  7. Boleh ingat ke ? Kita tak ingatlah kalau nampak org pakai tatoo lambang tu pun!

    ReplyDelete
  8. kalau ada tatu tapi bukan yang macam lambang2 geng kat atas tu pun kena tangkap ke?? kalau xde slh kna masuk pnjara jge ke ??

    ReplyDelete
  9. td sorang.dtg dgn geng.melayu..bau arak..tatu rimau..pakai cincin gelang mas.ada bini plak tu.camner la susur galur dorang ni.branak nanti nak suap makan hasil apa ntah..kurang ajar..malu la..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat