Breaking News

Thursday, September 19, 2013

Bayi, 7 Bulan Mati Angkara Pusat Asuhan?

Muhamad Qhaliff Muhamad Norman, 7 bulan

Bayi, 7 Bulan Mati Angkara Pusat Asuhan?

Dua hari yang lepas kita ada berkongsi kisah kematian adik Rabiatul Adawiyah Adlan Zulkarnain, berusia setahun lapan bulan apabila dihempap sebuah televisyen bersaiz 29 di sebuah Pusat Asuhan Kanak-Kanak di Taman Bersatu, Gombak. 

Nampaknya kisah bayi malang di Pusat Asuhan berlaku lagi. Kejadian kali ini berlaku di Wangsa maju. Bayi malang tersebut adalah, Muhamad Qhaliff Muhamad Norman, 7 bulan telah disahkan oleh doktor meninggal dunia dua ketika berada di Pusat asuhan tersebut.

Menceritakan kejadian itu, Norman, bapa mangsa berkata, dia menjemput anaknya itu seperti biasa di pusat asuhan terbabit dan menyangka anaknya sedang tidur. Menurutnya, bagaimanapun sebaik masuk ke dalam kereta dia terkejut apabila kepala anaknya terkulai sementara muka dan bibirnya kebiruan. Dia kemudian meminta penjelasan pekerja di situ namun jawapan diberikan mengecewakan kerana mereka memberitahu tidak mengetahui apa yang berlaku kepada anaknya. 

Qhaliff Muntah Darah Sebelum Meninggal

Bimbang dengan keadaan Qhaliff dia terus menghantarnya ke sebuah klinik swasta berhampiran sebelum doktor mengesahkan anak saya sudah meninggal dunia lebih kurang dua jam. Tidak puas hati dengan kejadian tersebut, Norman berkata, dia sekali lagi mendapatkan penjelasan daripada pekerja pusat asuhan itu dan memaklumkan kejadian menimpa anaknya. Ketika itu barulah mereka memberitahu bahawa anak beliau sebelum itu ada mengalami muntah darah. namun mereka menyangka tidak serius dan tidak memaklumkan kejadian itu kepada beliau dan isteri.

p/s: Takziah kepada keluarga mangsa.

1. Rahsia Wanita 
- See more at: http://myblogsantai.blogspot.com/2013/09/bayi-maut-di-hempap-tv.html#sthash.Zj2X0L4y.dpuf

19 comments:

  1. nnti da kwen xnk antr pust mngasuh..huk3..

    ReplyDelete
  2. x sampai hati nk baca...sbb sedih rasanya...mcm2 kes kat pusat asuhan skang ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sedih Noe...parents tak ada pilihan sebenanya..tawakkal ajelah..

      Delete
  3. EEE..GERAMNYA..jiran zara ank dia dah jadi tak smpurna..sbb kejadian kat tempat asuahan..

    ReplyDelete
  4. sebaknyer.,. lepas satu satu kes melibatkan baby & kanak2 di pusat asuhan yer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan KA...Parents dia orang kena redha kan...tak tau apa yang berlaku sebenarnya..

      Delete
  5. ya Allah cuainya pekerja ruma asuhan tu..baiknya jaga anak sendiri daripada hantar kat dorang...macam macam kes da yang melibat ruma asuhan ni...kalau sy..sy saman je sebab dorg cuai sangat, ada patut budak muntah darah dorg biar je..tak info pun kat mak ayah mangsa

    ReplyDelete
  6. Menyedihkan.. tp sungguh merisaukan buat ibu bapa bila terbaca cerita2 mcm ni..

    ReplyDelete
  7. Mudah-mudahan perkara begini tidak berlaku lagi di masa hadapan.

    ReplyDelete
  8. takziah kepada keluarga mangsa.. al-fatihah untuk mangsa.. maut itu rahsia Allah..

    ReplyDelete
  9. skrg ni macam2 kes kematian bayi kt tempat asuhan kan raudzah.. kesian ibu bapa mangsa.

    Al-fatihah..

    ReplyDelete
  10. takziah kepada mangsa..sedihnya..

    ReplyDelete
  11. Bertambah seriau le ibu ibu kat luar sana yg nak hantar anak...hehe

    ReplyDelete
  12. Seriau le nampaknya ibu ibu kat luar sana yg nk htr anak kat Taska...aoa pun tawakkal ajelah

    ReplyDelete

Designed By