RM40 Satu Jam Parking di KL?

Kesesakan Parking Di KL


RM40 satu jam untuk parking kereta disekitar KL. Biar betul. Inilah cadangan baru DBKL untuk mengurangkan kesesakan lalu lintas di KL dan menggalakkan orang ramai menggunakan pengangkutan awam.

Langkah ini juga menurut DBKL adalah selari dengan charge yang dikenakan di Australia A$40 (RM120) dan Singapore S$40 (RM100) untuk satu jam. Manakala charge yang lebih tinggi dikenakan di United States @ US$40 (RM130) / Satu Jam. So Malaysia pun nak follow dia orang lah ya...Hmmm...

Medan Letak Kereta Terbuka DiKurangkan

Sebelum ni, Datuk Bandar, Datuk Seri Ahmad Phesal Talib ada bagi statement that, Medan atau kawasan letak kereta jenis terbuka, tidak akan wujud lagi di ibu negara menjelang 2016. Keputusan itu dibuat seiring dengan matlamat untuk menggalakkan warga kota menggunakan pengangkutan awam dan berjalan kaki. Kalau dah tak ada tempat letak kereta yang open ni memang susah nak masuk town. Shopping Complex kebanyakannya ltd parking. Memang kena guna Public Transports.

You all rasa ok ke? To be honest kita suka Public Transports, i.e LRT or Putra coz I don't have to drive dalam jem.The problem is tak semua area are accessible. So how?

Comments

  1. mahalnya..boleh buat makan 2-3 hari tu..

    ReplyDelete
  2. tak suka betol alasan diorang ni..semuanya nk bndingkn dgn negara luar..mnlah perginya idea sendri ye..mcm rakyat xdidahulukan je..

    ReplyDelete
  3. Macam2lah ni.. better naik motor je, lagi mudah, tol pun x perlu bayar.. :)

    ReplyDelete
  4. rate parking kat kl sekarang ni pun dah mahal apatah lagi nak naikkan RM40...tapi ada bagusnya jugak, at least kurang sikit jam...

    ReplyDelete
  5. Rasa nk gelak je... Ingat berapa lh gaji rkyat malaysia nih? Klu gtu kita beli tanah je buat parking nnt..

    ReplyDelete
  6. Sama lah kita. Walaupun ada transport tapi saya lagi suka naik monorel kalau nak jalan-jalan di KL. Lagi cepat.

    ReplyDelete
  7. kalau pengankutan awam kat negara kita efficient mcm kat jepun, x pe la jugak.. ni lembab.. hmm..

    ReplyDelete
  8. mahal tu.. apa kata kerajaan buat tempat meletak kereta bertingkat?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat