Breaking News

Monday, September 9, 2013

Tips of The Day


Hanya 30 minit Satu Hari, 5 Kali Seminggu
http://3.bp.blogspot.com/-xYlNHeeA6gw/UALEAeXOsNI/AAAAAAAAALc/_QGYJ-vRHAg/s320/fsm7_walker.jpg
Cara Berjalan Yang Betul
From the perspective of prevention, it appears that the 30 minutes per day will keep most people from gaining the additional weight associated with inactivity. Dr Cris Slentz, Ph.D of the Duke University
p/s: Berjalan kaki adalah exercise yang paling effective.Tapi mesti dengan cara yang betul. Since negara kita ramai yang dah nak masuk categori gemuk/obes might as well kita do something. Enjoy your 30 minutes starting from today k. Good luck everyone!!!!
7. Tawaran Menarik, Kena Cuba 

15 comments:

  1. 30 minit sehari, jauh juga berjalan tu...
    Senaman ringkas dan berbaloi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup BM..exercise yang simple tapi berbaloi..

      Delete
  2. Mmg betul, dulu ada pernah buat job di pej. kesihatan.. siap kene ceramah lg, tentang senaman jalan kaki. Siap ada acara jalan 10 000 langkah. Nak x nk ikut je lah hehee.. tp mmg riadah yg simple & baik. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus tu khir..kena paksa pun berbaloikan..memang baik untuk kesihatan..

      Delete
  3. dh lama x senaman ni ^_^ nak buat asyik posponed ja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena find time lieya..kalau tak memang akan selalu postpone..

      Delete
  4. tiap2 hari naik tangga.. malas nk naik lif. berlari seminggu sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah Nina..kita nak naik tangga malas sikit..tapi jalan atas treadmill rajin..

      Delete
  5. sy lebih suka berjogging =) rsanya lebih ketara..

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah, di sekolah kena berjalan turun naik tangga. Jadi dah kira bersenam jugalah tu kan.

    ReplyDelete
  7. sekarang ni aiza dah amalkan berjalan kaki 30 minit pada waktu pagi..

    ReplyDelete
  8. Best jugak kalau petang2 30 minit jalan kan Raudzah... Tapi tak de kawanlah...

    ReplyDelete
  9. jarang buat senaman berjalan kaki ni Raudz..senaman yg ringkas tapi jarang dilakukan..

    ReplyDelete

Designed By