Breaking News

Monday, November 25, 2013

Koleksi Lawak Santai

Ramalan Cuaca (Source)

Ramalan Cuaca


Koleksi Lawak santai yang kita nak kongsi hari ni adalah mengenai kisah Tok Bomoh Dan Ramalan Cuaca.

Krew sebuah produksi filem sedang membuat penggambaran di hutan Serawak. Suatu hari datang seorang lelaki tua suku penan, mendapatkan pengarah.
 
Esok hujan, Katanya.
Memang tepat seperti yang dikata. Esoknya krew tidak dapat menjalankan penggambaran kerana hujan lebat.
Seminggu kemudian lelaki tua itu datang lagi, memberitahu pengarah.
"Hati-hati ya Encik. Esok ribut petir akan akan melanda," katanya selamba.
Memang betul. Esoknya kawasan itu di landa ribut petir.
'Uhhh...handal betul orang tua tu" kata pengarah.

Dia meminta pengurus lokasi untuk mengupah lelaki tua itu untuk meramal cuaca. Pengarah gembira kerana setiap ramalannya tepat. Lelaki tua itu bersetuju.

Beberapa hari kemudian, lelaki tua itu tidak muncul-muncul. pengarah semakin gelisah kerana esok dia bercadang untuk merakamkan babak terpenting dramanya.

"Mat, kau cari orang tua tu di rumahnya," kata pengarah kepada pengurus lokasi.
Mulanya dia enggan bertemu pengarah, tetapi selepas dipujuk lelaki tua itu pun setuju ke lokasi.
"Esok saya ada penggambaran penting. Sermuanya bergantung pada tok untuk tentukan cuaca," jelas pengarah.
"Entahlah encik, saya tak tau. Radio saya dah rosak," katanya sambil tersenyum.

15 comments:

  1. tu la lu suka bergantung kat org lain ... heheheee

    ReplyDelete
  2. la bergantung pada radio rupanya..hehehe

    p/s puteri isi tabung untuk malam ni :)

    ReplyDelete
  3. moralnya jgn percaya kpd bomoh...hehehee

    ReplyDelete
  4. baik percaya pada Tuhan he..

    psstt..kita isi tabung 2x kat sini heeee

    ReplyDelete
  5. hahaha.. dah agak dah.. mesti tengok jugak ramalan kaji cuaca sama ada di tv, atau di radio..

    ReplyDelete
  6. hahaha..channel radoi ye..
    hahaha....

    isi semua tabungan dear :)

    ReplyDelete
  7. hehe..pandai btul tok bomoh tue...guna radio je...

    ReplyDelete
  8. Ilmu baca cuaca ni, memang ada orang tua-tua dulu yang tau. Pernah ada sorang pakcik ni bagitau kat saya, yang cuaca dulu mudah nak dibaca sebab petanda dia senang nak nampak. Sekarang ni dah susah sikit.

    Mungkin sebab pencemaran alam makin teruk, jadi petanda dari alam pun makin susah untuk dibaca.

    ReplyDelete
  9. hehehehehe..ingatkan tok tu keje kat bahagian kaji cuaca..hehehe..

    ReplyDelete

Designed By