Breaking News

Tuesday, January 28, 2014

14 Kes Penderaan Kanak-Kanak Yang Tragis Di Malaysia

Info Grafik
14 Kes Penderaan Kanak-Kanak Di Malaysia (Source)

Penderaan Kanak-Kanak


Kisah arwah adik Nursyafiqah yang di dera dan dibunuh kejam oleh kekasih si ibu yang belaku di Paka Terengganu baru-baru ini telah meninggalkan banyak kesan kepada ramai rakyat Malaysia. Masalahnya itu bukanlah kes yang pertama. Namun perkara yang sama tetap berlaku. Dan jika dilihat dari kes-kes yang berlaku hampir setiap bulan, penderaan ini dilakukan ke atas seorang bayi atau seorang kanak-kanak oleh seorang dewasa yang diberikan akal fikiran secukupnya. Mengapa ia berlaku? Apakah dosa sikecil?

Penderaan Adalah Balasan Dosa?


Untuk menjawab persoalan di atas, kita tertarik dengan satu kupasan tentang dosa dan balasan Allah yang kita terbaca sedikit masa dulu. Sebenarnya kita semua tau bahawa setiap dosa yang kita lakukan pasti akan ada balasan. Jika balasan itu tidak dianugerahkan kepada kita, ia mungkin dianugerahkan kepada mereka-mereka yang ada kaitannya dengan kita dengan harapan ia akan menjadi pengajaran kepada kita. Dan kita pasti ini ada kebenarannya kerana sikecil pastinya tiada dosa. Tapi mengapa mereka yang menjadi mangsa. Adakah penderaan atau pembunuhan kejam ini ada kaitan dengan dosa-dosa yang kita lakukan?

Semoga kita semua muhasabah diri dan ingatlah setiap perbuatan kita baik dan buruk pasti ada balasannya. Jika ia tidak menimpa kita, ia pasti akan menimpa orang-orang yang kita sayangi.

24 comments:

  1. mereke ni tidak ada rase tanggungjawab dgn amanah yang tuhan telah berikan kpd mereka..tunggu jela balasan nya nnt...

    ReplyDelete
  2. banyak betul la kan? kena buat undang2 ketat sikit. hukaman biar berat.
    baru la orang lebih hargai anak sendiri.

    ReplyDelete
  3. dah terlalu banyak dan semakin kerap, something should be done.

    ReplyDelete
  4. salam. banyak betul kes dera ni ..mereka yang mendera tu memang kejam..!

    ReplyDelete
  5. orang yang bersifat zalim macam nie patut dihukum sezalimnya.... sakit jiwa bila tau sipelaku adalah ibu sendiri... apa lah dosa kanak-kanak tuu... taknak anak jangan beranak... geram tau...!

    ReplyDelete
  6. kesiannya. apalah dosa kanak2 tu :(

    ReplyDelete
  7. kesiannya,, ramai betul... zalim merekakan

    ReplyDelete
  8. kes penderaan yang kat paka tu memang tak boleh nak diterima akal laa..sy rasa orang yang buat tu bukan manusia tapi syaitan yang harus direjam...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  9. thn ni pun byk kes dera.. mesti teman lelaki mak budak tu sendiri. tergamak betol

    ReplyDelete
  10. Sedih la bila baca kes penderaan kanak2...memang si pendera harus dikenakan hukuman...

    ReplyDelete
  11. Tak dapat nak bayangkan...apa yg ada difikiran mereka yg mendera. Bagaikan tiada hati dan perasaan.

    ReplyDelete
  12. Mmg mslh betul pendera ni sbnrnya...

    ReplyDelete
  13. mcm xde perasaan kn hurmm geram gggrrr

    ReplyDelete
  14. Astagfirullah.. semoga kita semua terlindung dari perkara2 sebegini.. aamiin..

    ReplyDelete
  15. Semalam ada lagi anak kecil 6 tahun didera sampai mati di Ampang. Ya Allah tunjukanlah jalan bagaimana caranya untuk kami orang Islam untuk menolong mungkin ramai lagi anak-anak di rumah2 meraka masih di dera. Ya Allah tunjukanlah jalan cara untuk menyelesaikan kekejaman ini.Bagaimanakah untuk mendidik Ibubapa untuk lebih bertanggungjawab.

    ReplyDelete
  16. Bagi hukuman yang teruk pada si pendera ni..biar dia rasa mcam mana sakitnya bila di dera..kesian pada kanak2 tu..dia tak tau apa2..;)

    ReplyDelete
  17. jga lah ank2 yg x brslah ini .. jgan lah kmu mbwt prkra yg keji trhdap ank2 ini . .

    ReplyDelete

  18. - بق الفراش
    يحتاج الى مكافحة متخصصة لانها حشرة عنيدة وتختبأ في اماكن يصعب الوصول اليها ويحتاج الى رش المنزل واحيانا المنازل المجاورة لضمان عدم تواجدها في محيط المنزل ومعادة الاصابة بها الاول تستخدم افضل مبيدات مكافحة بق الفراش وتضمن لك القضاء النهائي عليه فالاول تعرف بانها اشهر شركة مكافحة البق بالرياض واشهر شركة مكافحة البق بجدة واشهر شركة مكافحة البق بمكة
    شركة مكافحة بق الفراش بجدة
    شركة مكافحة العته بمكة شركة مكافحة البق بالقصيم
    _______________________________
    - الفئران
    تعد من اكثر القوارض خطورة على الانسان لانها ناقلة لامراض خطيرة كالسل والطاعون ولابد من مكافحتها على يد متخصص فهى تجيد الاختباء وتتكاثر بسرعة عاليةوتنتشر في شبكات الصرف الصحى ويتم مكافحتها بعدة طرق بافضل مبيدات وطرق مكافحة الفئران فالاول تعرف بانها افضل شركة مكافحة الفئران بالرياض وافضل شركة مكافحة الفئران بجدة وافضل شركة مكافحة الفئران بمكة وافضل شركة مكافحة الفئران بالخبر وافضل شركة مكافحة الفئران بالقصيم وافضل شركة مكافحة الفئران بالمدينة المنورة
    شركة مكافحة الفئران بالجبيل
    _______________________________
    - مكافحة الثعابين
    تنتشر الثعابين في المملكة فهى اكثر من 55 نوعا وهى اغلبها سام ويؤدى الى الوفاة في الحال يمكنك الاستعانة بافضل شركة مكافحة الثعابين بالرياض و بجدة وبمكة والخبر وغيرها من المناطق

    ReplyDelete

  19. تعد الاخلاص افضل شركة تنظيف ومكافحة حشرات بالطائف فهى تقدم افضل الخدمات وباقل الاسعار لانها تتميز بانها افضل :
    افضل شركة رش مبيدات بالطائف
    افضل شركة مكافحة حشرات بالطائف
    افضل شركة تنظيف خزانات بالطائف
    افضل شركة تنظيف بالطائف
    افضل شركة تسليك مجاري بالطائف
    افضل شركة عزل اسطح بالطائف
    افضل شركة تنظيف منازل بالطائف
    افضل شركة نقل عفش بالطائف
    افضل شركة تنظيف مجالس بالطائف
    ________
    شركة عزل خزانات بالطائف
    ______________

    نستخدم افضل المبيدات في عمليات الرش للقضاء النهائي على الحشرات بجميع انواعها ونوفر عدة خدمات تنظيف اخرى فدوما يمكنك الاتصال بنا للحصول على افضل الخدمات وباسعار مناسبة
    شركة رش مبيدات بالرياض
    افضل شركة تنظيف خزانات بالرياض
    شركة عزل اسطح بالرياض
    افضل شركة تنظيف بالخرج
    شركة نقل اثاث بالخرج

    ReplyDelete
  20. http://agilesoftwaredevelopment.com/comments/recent/gameserverlokal.pen.io/3menu.blogspot.com?page=12
    http://www.defougamouanantes.blogspot.com/2011/12/masques-et-objets-du-gabon.html
    http://alkathib.blogspot.com/2015/02/blog-post_13.html
    http://myhotbabes4u.blogspot.com/2011/04/pics-of-shriya-saran.html
    http://android-xtreme-apk.blogspot.com/2013/01/glass.html
    http://www.boisetcornemuses.com/bonjour-tout-le-monde/
    http://www.ceritaharini.blogspot.com/2006/05/malam-begadang-penuh-kebiadaban.html
    https://maureencracknellhandmade.blogspot.com/2011/03/sketch-stitch-pillows.html
    http://mmkprojecthkah.blogspot.com/2007/09/eng.html
    http://unforgettabledr3amer.tumblr.com/post/29517566775
    http://progressivevalues.blogspot.com.au/2012/03/major-league-wtf-poilice-and-retailers.html
    http://www.areacentese.com/?topic=wxantdaxjifei
    http://0548996660.blogspot.com/2015/12/0507405089_790.html
    http://paultrippministries.blogspot.com/2007/05/psalm-51-terrible-trinity.html?m=0
    http://simridavis.blogspot.com/2009/04/how-quickly-pass-days.html
    http://moneysavingmamainmichigan.blogspot.com/2012/01/get-your-turbo-tax-free-federal-return.html
    http://www.armaganarmagan.com/?p=388
    http://elnuevocanon.blogspot.com.es/2009/05/cannes-6-hoy-me-gusto-mucho-irene-de.html
    http://santetoujours.info/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1218492
    http://themakingsofanurbanrustic.blogspot.com/2012/03/spotty-dotty-simplicity-6434.html
    http://ntkustom.com/your-continued-support-has-been-really-motivating/
    http://snrjewels.blogspot.com/2011/12/gifts-guide.html
    http://www.afrotechmag.com/node/2590
    http://www.arteindia.blogspot.com/2009/12/grafico-de-ponto-cruz-uva.html
    http://khreashi-info.blogspot.com/2014/06/bloggersong.html
    http://troyrecordsports.blogspot.com.es/2010/01/watervliet-wrestlers-win-second.html
    http://dieselshop.blogspot.com/2013/02/laneige-water-bank-moisture-cream.html
    http://drdareenofislam.blogspot.com/2011/06/blog-post_30.html
    http://99allchatt.blogspot.com/2013/04/99-99.html
    http://keepcalmanddecorate.blogspot.com/2013/10/eshakti-blouse-review.html
    http://londonboy79.blogspot.com/2007/05/jonatan-cerrada-desktop-wallpaper.html
    http://www.eatthewalk.blogspot.com/2007/06/ke-jia-cai-hakka-restaurant-beijing.html
    http://ab3area.blogspot.com/2011/01/blog-post_6364.html
    http://cervezastomar.blogspot.com/2012/02/acacia-blanca-esta-triunfando.html
    http://luisgrodrigues.blogspot.com/2010/03/seco.html
    http://ihategalphinford.com/2015/01/27/jaguar-to-fill-key-gaps-in-lineup/
    http://lets-color.blogspot.com/2012/06/portfolio-wedding-lavender.html
    http://anonymouslawyer.blogspot.com/2009/09/very-successful-annual-firm-luncheon.html
    http://earnmoney100sure.blogspot.com/2014/11/how-to-earn-money-per-month-200-300.html
    http://samanthasteaparty.blogspot.com/2012/07/sally-hansen-magnetic-nail-color.html
    http://asmi04.blogspot.com.es/2014/03/sony-xperia-e1-and-xperia-e1-dual.html
    http://dnevne-novosti.info/?p=3052
    http://rawdawgb.blogspot.com/2007/01/they-can-sing-and-dance-though.html
    http://coostosnooze.com/2015/05/
    http://myblogsantai.blogspot.com/2014/01/14-kes-penderaan-kanak-kanak-yang.html
    http://mwcrew10.blogspot.com/2012/04/floating-facebook-like-box.html
    http://www.omery.org/Ϗ䈊-ࠔݭȡ˓҈Ȋ/Ցࠉ-ࠔݭ˓҈Ȋ-ȡ䮇守ȡЦȏ䬯
    http://gmtplus9.blogspot.com.es/2007/02/boris-savelev.html
    http://qualcosabloggainpentola.blogspot.com/2006/05/bread-and-roses.html
    http://www015uppso-netnejpcalligraphy.blogspot.com/2014/04/farewell-and-gone-but-with-advance.html

    ReplyDelete

Designed By