Breaking News

Tuesday, January 28, 2014

Dia Terkorban Setelah Selamatkan Enam Mangsa....

Hero Cilik - Tyler Doohan

Terkorban Setelah Selamatkan Enam Mangsa


Ingat tak lagi kisah Aitzaz Hasan yang menyelamatkan ribuan murid disekolahnya dari serangan pengebom berani mati? Itu kisah hero di Pakistan. Hari ni kita nak kongsi satu lagi kisah hero cilik, Tyler Doohan, 8 tahun, dari New York yang terkorban setelah menyelamatkan enam mangsa kebakaran. Walaupun usianya terlalu muda tapi beliau punya rasa tanggungjawab yang amat tinggi. 

Ketika menyedari kejadian kebakaran tersebut pada kira-kira jam 4.25 pagi, beliau dengan segera mengejutkan semua yang berada didalam "mobile treller" tersebut serta membawa lari dua lagi adiknya yang berusia 4 dan 6 tahun dari tempat kejadian. 

Tyler Doohan rescued six of his family members from a house fire before he died
Mayat Tyler Ditemui Disisi Datuknya 

Setelah memastikan mereka selamat, beliau kembali semula memasuki treller untuk mengambil datuknya yang kurang upaya. Ketika itu api sudah terlalu marak. Mayatnya ditemui dalam keadaan sedang memangku datuknya....mungkin kerana beliau tidak berupaya mengangkat datuknya menyebabkan beliau kelemasan..

p/s: Salute untuk hero cilik


36 comments:

  1. memang super hero si kecik nie...

    ReplyDelete
  2. dia berjaya selamatkan 6 org mngsa tp syangkan dia yg terkorban..:)

    ReplyDelete
  3. sedih... hero yg akan sentiasa diingati...

    ReplyDelete
  4. org dewasa pun ada yg tak berani buat cam dia ...

    ReplyDelete
  5. memang salute..kecik kecik dah korbankan nyawa sendiri untuk selamatkan keluarga

    ReplyDelete
  6. ya Allah, meremang bulu roma..salute dgn keberaniannya.. R.I.P :(

    ReplyDelete
  7. ya Allah, meremang bulu roma..salute dgn keberaniannya.. R.I.P :(

    ReplyDelete
  8. Kasih dan sayangnya beliau terhadap org lain

    ReplyDelete
  9. rasa tanggungjawab dia untuk selamat kan orang lain...tapi dia pulak yg terkorban...itulah keberanian namanya

    ReplyDelete
  10. saya paling senang berkomentar kalau ada ulasan menarik

    ReplyDelete
  11. MATI SEBAGAI MENABUR JASA, TAKPE..AKAN DIKENANG SEHINGGA MATI TAPI MATI BUAT PERKARA BURUK2 PUN PASTI DIKENANG JUA SEHINGGA MATI...

    ReplyDelete
  12. Accompli logiquement des courriers de menaces de conclusion judiciaireset des demandes de perpendiculaire de réponse
    tendent à s'accentuer. Moi-même réalise des visite complètes/ très approfondies avec
    vos prénoms ensuite vos aurore de naissance suivi du prénom de votre cause dont sera mien premier
    aiguille. Moi vous attends très prochainement alors très nombreux sur MSN ou bien en audio
    nonobstant unique consultation Personnalité suis
    bizarre medium de qualité alors mes flashs sont tres prècis , je
    vous devoilerais votre passé , votre présent puis
    bien entendu votre POSTÉRIEUR Toutes ces consultations se
    font uniquement par RDV. À nous médiums sont disponibles auprès vous, RADICAUX LES JOURS, de 7h30
    à 2h du matin ! Bizarre demande, bizarre doute,
    rare décision à prendre ? Faites ceci abscisse sur votre disposition actuelle !


    My webpage; guide de la voyance

    ReplyDelete
  13. si cilik yg punya hati yg ikhlas ... rhb sini .

    ReplyDelete
  14. Susah nak jumpa budak berani mcm ni...sedangkan org besar lari bertempiaran...tapi budak ni hebat betul...

    ReplyDelete
  15. KIRANYA DI MALAYSIA PASTI DIKALUNGKAN DENGNA PINGAT HANG TUAH NI..

    ReplyDelete
  16. Salute bertingkat tingkat aku dengan orang yang macam nie, sanggup korbankan nyawa untuk selamatkan orang lain.

    ReplyDelete

Designed By