Breaking News

Monday, March 17, 2014

BR1M Akan Di Bayar Secara Bulanan?

BRIM Bulanan?

BR1M Akan Di Bayar Secara Bulanan?


Ada berita gembira buat penerima BR1M. Kerajaan sedang menimbang untuk membuat pembayaran secara bulanan ataupun suku tahunan bagi membolehkan penerima BR1M menikmati bantuan secara berterusan sepanjang tahun untuk meringankan kesan kenaikan harga barangan. Cadangan untuk pembayaran BR1M secara bulanan atau suku tahunan akan dibawa ke kabinet untuk kelulusan.

Subsidi RON95 Dihapuskan?


Di samping berita baik, ada juga yang kurang baik dimana Rasionalisasi Subsidi bagi RON95 sedang dibuat. Antara cadangan yang dipertimbangkan adalah pengurangan subsidi bagi RON95 secara beransur-ansur ataupun dihapuskan secara total

Kerajaan mengambil keputusan untuk menghapuskan RON95 kerana merasakan ada golongan yang menikmati subsidi RON95 sekarang ini tidak memerlukan bantuan dari kerajaan. Kerajaan juga menjangkakan hasil rasionalisasi subsidi mungkin mencecah RM14 billion, boleh digunakan untuk pembayaran BR1M dan juga lain-lain pembangunan. Jika cadangan ini diluluskan, Ini bermakna harga RON 965 akan naik lagi. Hmmm... 

(Source)

20 comments:

  1. Assalamualaikum.. sheila singgah sambil menabung sini. semoga ada berita baik daripada kerajaan buat semua rakyatnya. heheee ~~~

    ReplyDelete
  2. ermmmm..saya tak sokonglh akak....

    ReplyDelete
  3. kalau dapat bulan bulan mesti harga barang naik macam roket. hohoho

    ReplyDelete
  4. Dengar mcm bast, tp kesannya mcm makin memudaratkan negara shj.. wallahualam..
    3x komli.. :D

    ReplyDelete
  5. kalau dilakukankan pun mungin berperingkat...tidak mungkin dalam masa terdekat...lainlah kalau kerajaan tiada duit..ermmm..ada kemungkinan disitu...pastu mesti harga jadi hilang akal..

    ReplyDelete
  6. Hoho... Berita yg agak mnggerunkan bab minyak ni...

    ReplyDelete
  7. salam..

    lau jadi cmtu memng hbisla mningkat naik sume brg ..huuu

    ReplyDelete
  8. tak best kak kalau macam gini... banyak kelemahan dari kelebihan.. saya tak sokong..

    ReplyDelete
  9. sama jer bohong mcm tu..kalau subsidi Ron dihapuskan..duit subsidi tu terus ke BR1M..hmmm. takda yg brubah pun..duit tu cuma diputar,,huhu

    ReplyDelete
  10. mmm tanda2 kos hidup akan makin bertambah :( ... komli for u

    ReplyDelete
  11. sje je dame ni..dok bg berita gembira, pah 2 bg berita buruk mcm batang buruk.skit plak hati ni

    ReplyDelete
  12. semoga pihak kerajaan mengkaji terlebih dahulu pro dan kontranya sebelum sebarang keputusan dibuat..

    ReplyDelete
  13. kalau diberi setiap bulan, puteri rasa pasti ada kesan negatifnya nanti. Antaranya harga barangan akan naik dengan mendadak

    ReplyDelete
  14. 'Animal Farm'... George Orwell... !!!

    ReplyDelete
  15. ada kebaikan dan keburukan nya.. kaji dulu sebelum keputusan dibuat..buat yg terbaik untuk semua rakyat..

    ReplyDelete
  16. macam galakkan rakyat tak kerja je kalau bagi tiap2 bulan..

    ReplyDelete

Designed By