Breaking News

Thursday, April 3, 2014

MH370: Misteri Manggis Dalam Kargo

http://beritabaik.web.id/wp-content/uploads/2013/12/1_mangosteen.jpg
Misteri Manggis Dalam Kargo

Misteri Manggis Dalam Kargo


Kisah manggis dalam kargo MH370 yang kini hebat dipersoalkan semakin menjadi misteri. Dua hari yang lalu KPN, Tan Sri Khalid Abu Bakar ada menyatakan pihak polis telah melakukan siasatan ke atas semua kargo milik MH370 termasuk 2 ton manggis yang bakal dihantar ke China. Beliau mengesahkan manggis tersebut berasal dari sebuah daerah di Muar, Johor. 

Namun semalam kenyataan beliau telah disangkal oleh Pengarah FAMA Johor, Faridul Atrash Md Mokri yang menyatakan mengikut rekod, tiada dusun di Johor yang mengeluarkan manggis ketika ini kerana musim buah itu hanya bermula mulai Jun ini. Sekarang ia baru berbunga dan hasilnya hanya dapat dipetik mulai Jun.  

Sementara itu, seorang peniaga buah-buahan di Pasar Maharani, di Muar, juga turut mengakui sekarang bukan musim buah berkenaan. Kali terakhir mereka mendapat bekalan manggis ialah Disember lalu. Hmmm...

So dari mana sebenarnya manggis ini datang? Apakah ianya benar-benar manggis atau sebaliknya? Apakah ada pihak yang tidak bercakap benar & menyembunyikan sesuatu?

Manggis Penyebab Kehilangan MH370


Kisah manggis 2 ton ini mendapat perhatian kerana ianya dikatakan antara faktor penyebab utama kehilangan pesawat MH370. Di dalam bungkusan "Manggis" tersebut dipercayai mengandungi "sesuatu" yang menjadi rebutan negara-negara tertentu yang menyebabkan pesawat MH370 dirampas. 

Bila terjadi perkara seperti ini, kita mula terfikir mungkin ada betulnya teori konspirasi yang selama ini heboh diperkatakan. Kerana kes ini semakin hari semakin pelik. Kita tunggu dan lihat apa kesudahan misteri kehilangan MH370. Doakan semoga segala kebenaran terungkai dan tidak ada yang tidak berdosa menjadi mangsa. 

(Source)

28 comments:

  1. Allahuakbar..makin lama makin gerun membaca pelbagai cerita misteri hilangnya MH370..Allah sentiasa bersama umat Islam didalam pesawat MH370,ameen

    ReplyDelete
  2. semakin lama semakin mesteri kehilangan pswat MH370 ni kn Raudz..

    ReplyDelete
  3. pernah dgr tentang ada sesuatu yang penting dalam MH370 yang menjadi rebutan kuasa besar dunia..

    ReplyDelete
  4. Memang betul kalau di Muar dan Batu Pahat sekarang baru musim bunganya aje mana ada manggisnya... kakak pun dengar isu ini dik. Jgn-jgn luar aje macam manggis tapi isi dalamnya ada gadjet/parts yg membimbangkan pihak yg rasa tergugat dgn kecanggihan ini... Wallau'alamu bissawab...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah KZ..Bila dah jadi macam ni kan susah..Kredibiliti polis pun mula dipertikaikan...kita pun dah mula terfikir macam-macam sekarang...hmmm...

      Delete
  5. wow..bertmbh2 merumitkan ni.lepas ni wujud apa pula

    ReplyDelete
  6. wah.. versi mnggis pula.. smkin misteri nmpknya...

    ReplyDelete
  7. allah, x larat melayan segala spesikulasi ni sampai ke manggis pulak dah !

    ReplyDelete
  8. mmg misteri...banyak benda yg tidak dapat diselesaikan...erm...moga dipermudahkan segalanya..

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum,,, husna singgah santai kat sni jap... :)

    ReplyDelete
  10. ish mcm ... samkin lama smakin misteri.. doakan yg terbaik,,
    digi n libress X3

    ReplyDelete
  11. Saya baru tau pasal manggis ni setelah baca entri di sini. Wah, dahsyat ni.

    ReplyDelete
  12. Ini mesti manggis bernilai tinggi nie... sebab naik kapal terbang tue... selalu buah2an nie bukan naik kapal laut jer ker... :[

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang mahal kot acik idah..tu yang naik flight..he..he

      Delete
  13. hmm.. macam2 teori yg timbul..
    libresse sini..

    ReplyDelete
  14. pelbagai spekulasi yang timbul kerana sehingga kini tiada sebarang bukti yang jelas menunjukkan MH370 terhempas di lautan hindi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Aiza...Harap sangat ini bukan sandiwara...kesian yang tak berdosa...

      Delete
  15. manggis? naik commercial flight sampai 4 ton? melampau dah ni... habis luggage passenger pon kena timbang semacam jer... nak muat manggis? and MAS allowed manggis sampai banyak tu? sebuah trak askar lebih sikit tu... (3 ton)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita check semula on the tons wafa. It seems various numbers reported. The most acceptable I believe is 2 tons..That was mentioned during the PC..

      Delete
  16. Mmg dah macam2 cerita.. dlm dunia yg serba canggih & bnyk kerajaan yg terlibat.. ceritanya semakin mcm2... tak tahu pihak mana yg main wayang... wallahualam...

    ReplyDelete
  17. makin rumit dan misteri kes MH370 ni....apalah kesudahannya nanti.

    ReplyDelete
  18. Manggis hibrid tu...boleh jana kuasa kenderaan kot! Kalau tak pun boleh buat bom! hehe
    Benar...isu manggis ni telah menimbulkan pelbagai pertikaian dan menyebabkan sukar mempercayai setiap laporan. Ianya menjadikan teori dan spekulasi semakin dipercayai...

    ReplyDelete

Designed By