Breaking News

Sunday, April 13, 2014

Penjenayah Termuda Di Dunia Di Bebaskan

http://www.relevantmagazine.com/sites/default/files/styles/post_inline/public/field/content_image/ckarrllrc2q6tqg13vu8.jpg?itok=U2La_pdu
Muhammad Musa Khan, Penjenayah Termuda

Penjenayah Termuda Di Dunia Di Bebaskan


You all Ingat tak lagi kisah penjenayah termuda di dunia, Muhammad Musa Khan yang berumur sembilan bulan, yang di dakwa merancang  pembunuhan, mengugut polis dan mencampuri hal ehwal kerajaan di Pakistan? Kes yang tak masuk akal tersebut telah menerima kritikan hebat dari seluruh dunia.

Bayi 9 bulan didakwa rancang pembunuhan
 Musa menangis ketika ibu jarinya dicelup ke dalam dakwat untuk 
'menandatangani' bon jaminan.

Dakwaan Ke Atas Penjenayah Termuda Silap


Setelah dicemuh, pihak Mahkamah di bandar Lahore akhirnya membuat keputusan untuk menggugurkan kes bayi  tersebut. Keputusan tersebut dibuat selepas polis mengaku tuduhan tidak berasas ke atas penjenayah termuda itu berpunca daripada kesilapan manusia. Hmm..memang tak berasas pun kan. Apakata polis tersebut pula didakwa sebagai pengajaran. Macam-macam dia orang nikan..Nasib baik digugurkan. Kalau tak inilah kes paling lawak dalam dunia. Boleh masuk Guinness Book Of Record. Kesian Musa...

(Source)

29 comments:

  1. Orang yg melakukan kesilapan tersebut wajar dikenakan tindakan...Tak kan bayi pun xboleh nak dibezakan, huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. exactly BM..entah apa-apa dia orang nikan..

      Delete
  2. Biul juga diorang tu eh ! ..memang tak masuk akal kalau budak sekecik tu didakwa.

    ReplyDelete
  3. eloklah dibebaskan sebab memang tak masuk akal pun...

    ReplyDelete
  4. bodoh nya lah mcm mana baby nak merancang semua tu. makan pon kena suap lagi aduh

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum, sengal betul depa ni. ada pula dak kecik cinonet gini dikatakan penjenayah? hmm singgah menabung libresse sini~~~

    ReplyDelete
  6. sembilan bulan apalah perkataan yang budak ni boleh cakapkan..tak masuk akal.

    ReplyDelete
  7. Org dewasa yg tersilap itulah yg patut didakwa
    Kesian baby tu.
    Tapi femous dah baby ni satu dunia baca kisah dia kan..

    ReplyDelete
  8. Memang tak masuk akal pun....sepafutnya orang yang buat tuduhan itulah patut didakwa balik...

    ReplyDelete
  9. Eh.. ada lagi kakak nak komen

    Baru nak kena ambil cap jari pun dah menangis nak dibicarakan macam mana dia nak cakap. Betul-betul tak logik kan..

    ReplyDelete
  10. bagus la kalau kes digugurkan..moga lepas ni jd pengajaran...

    ReplyDelete
  11. org yg menuduh tu tak guna otak ker nak fikir . bkn mudah nak jadi perancang ... hakim n peguam pun dah jadi tak betul juga nih ... adeh . tapi libresse bukan jenayah !

    ReplyDelete
  12. salam. huh?? tak masuk akal betul budak ni jadi penjenayah..apa la..

    ReplyDelete
  13. memang tak masok akal...budak kecik tu pon mane lah tau pape...nasib baik kes dah gugur..

    ReplyDelete
  14. Pendakwaan yg x blh diterima akl..

    ReplyDelete
  15. Tak masuk akal... tapi tu lah, meriah dunia kita ni dengan kes2 tak masuk akal macam ni... hehe

    ReplyDelete
  16. stress bacanya....ilang akal org yg dakwa tu...x ada otak nk fikir ke apa...

    ReplyDelete
  17. Kesian kat musa,

    betullah, lawak kes ni.

    ReplyDelete
  18. budak darjah satu pun x boleh nak fikir lagi apatah lagi kalau budak kecik macam ne..haishhh

    ReplyDelete
  19. mmg tak masuk akal betullah kes ni kan !

    ReplyDelete
  20. speechless... tahap tu jer ke mentaliti authoriti kat sana?

    ReplyDelete
  21. memang tak masuk akal..lawak pun yer juga

    ReplyDelete
  22. Siap ambil chop jari lagi membuktikan mereka semua tak berfikiran.. lawak sasau ni.. :D

    ReplyDelete
  23. ini menunjukkan Polis yang mendakwa bayi tersebut, pemikiran tahap bingong peringkat ke-40. ataupun dia tak de anak kecil, sehingga tak tahu membezakan pemikiran budak seusia tu.

    ReplyDelete
  24. Hi there, this weekend is pleasant for me, for the reason that this point in time
    i am reading this impressive informative article here at my house.


    Visit my site :: engines ranking

    ReplyDelete

Designed By