Breaking News

Monday, April 7, 2014

Penjenayah Termuda Di Dunia

 
Penjenayah Termuda Di Dunia & Botol Susunya

Penjenayah Termuda Di Dunia


Koleksi Pelik Tapi Benar Blog Santai kembali lagi. Kali ni membawa cerita mahkamah akhir zaman yang di naungi oleh mereka-mereka yang boleh dikategorikan sebagai kumpulan manusia yang pelik dan luar biasa. Kalau tidak mana mungkinkan seorang kanak-kanak yang  berusia sembilan bulan boleh dihadapkan ke mahkamah kerana dituduh melakukan pembunuhan. Dan kini "si kecil" boleh diiystiharkan sebagai penjenayah termuda di dunia. 
 
 
Muhammad Mosa Khan, Penjenayah Termuda Bersama Datuknya

Penjenayah Rancang Pembunuhan


Kisah Muhammad Mosa Khan ni memang tragis. Beliau dituduh membaling batu ke arah seorang anggota polis sehingga mati didalam satu demonstrasi di kawasan perumahannya. Bukan itu aja, beliau yang masih membawa botol susunya ke mana-mana sahaja, juga dituduh melakukan pembunuhan terancang selain mengancam polis ketika mereka melakukan operasi menghalang demonstrasi tersebut. Wah berat betul tuduhan ni.

Bila baca kisah ni teringat kisah Lembu Di Dakwa Kerana Membunuh. Ramai betul manusia yang pelik kat dunia nikan... Hmm..Dah macam cerita labu labi da...


Source 

15 comments:

  1. macam tak masuk akal la pulak kan..

    ReplyDelete
  2. macam memang tak masuk akal dear...

    ReplyDelete
  3. Kakak tengok kisah ini masuk berita kat tv hari itu dik.
    Memang kelakar sebab tak masuk akal betul..

    ReplyDelete
  4. tak masuk akal lah..memang pelik..

    ReplyDelete
  5. Dari polis yg tangkap, pendakwa sampailah ke hakim... semuanya ada masalah mental nie huhu.. :D :D

    ReplyDelete
  6. rasanya budak2 macam nie hanya mengikut apa yang orang disekelilingnya buat..dengan usia semuda ini dia masih belum mengetahui yang mana betul dan yang mana salah..mcm kejam plak kalau hukum dia mcm nie..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  7. Assalammualaikum...

    macam2 sekarang nie... lembu, bayi pun salah.. kan.. tak rasional kan.

    mselim3

    ReplyDelete
  8. pelik manusia skg... digi utk raudah... :-)

    ReplyDelete
  9. pelik.. berapa kuat batu yg dia baling sampai polis tu boleh mati?.. dunia2..

    ReplyDelete
  10. Pelik tapi benar...macam2 lah..

    ReplyDelete
  11. adeh mmg pelik la Raudz..prnh jg terbaca kambing d saman Raudz..mcm2 kn hehe

    ReplyDelete
  12. mcm tak logik pun ada...huhuhu.. wallahhualam..

    ReplyDelete

Designed By