Breaking News

Thursday, May 22, 2014

Jangan Lupa Malam Ni Tengok Hujan Meteor Ya...

fenomena hujan meteor di malaysia pada 23 dan 24 mei 
Fenomena Hujan Meteor

Fenomena Hujan Meteor


Untuk semua pembaca Blog Santai, Jangan lupa untuk menyaksikan Fenomena Hujan Meteor di langit Malaysia malam ni ya. Kalau ikutkan ramalan Angkasa, kira-kira 100 hingga 400 juraian meteor boleh dilihat dengan mata kasar dalam masa sejam di kebanyakan kawasan yang lapang.

hujan meteor di malaysia
 Fenomena Hujan Meteor

Hujan Meteor Sebelum Jam 3 pagi


Namun kebarangkalian untuk menyaksikan fenomena hujan meteor ni bergantung kepada keadaan cuaca. Kalau cuaca elok In Shaa Allah boleh tengok. Tapi pastikan you all stand by sebelum jam 3 pagi. Kalau selepas pukul 3 pagi kemungkinan kehadiran hujan meteor ni adalah tipis kerana kemunculan bulan sabit tua yang akan terbit kira-kira jam 3 pagi yang bakal menghalang penglihatan. So good luck semua...

16 comments:

  1. Owh! Tq gtau akak..ley mlm ni usha² langit..

    ReplyDelete
  2. Ade x mlm tadi?
    Tengah sedap tdo time tu?

    ReplyDelete
  3. mlm ni masing2 dongak ke langit..
    hehe..
    kalau nampk bintang maka nampak ler meteor mlm nie.
    harap2 cuaca elok.

    ReplyDelete
  4. anak buah dah tak sabar nak tgk ... harap tak tertidur udah le ...

    ReplyDelete
  5. whh...menarik nih..nampaknya sekali sekala kena jalan sambil mengjenguk ke langit laa malam nie..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. alamak, dah tidur waktu tu. tapi sekali-sekala tengok langit apa salahnya. jangan nampak benda lain sudah XD

    ReplyDelete
  7. raudzah dapat tengok tak??? noe dah lena hehehe...shisper n libresse for u :)

    ReplyDelete
  8. salam. oooo..malam ni eh? bole la tunggu..nak tengok jugak heehhe

    ReplyDelete
  9. Ala... Dah terlepas peluang nak tengok :(

    ReplyDelete
  10. kalau cuaca elok malam ni..boleh nanti kita tengok langit...

    ReplyDelete
  11. Wahh.. speechless.. nak try tngok langit nnti...

    ReplyDelete
  12. duk lam bilik je ni..tak usha langit..hehhehe

    ReplyDelete
  13. Owh... Smlm ek.. X teringat plak nk tgk..

    ReplyDelete

Designed By