Breaking News

Friday, May 23, 2014

Ngeri: Potong Kaki Guna Kaca Kerana Tak mampu

  Potong Kaki Guna Kaca
 Potong Kaki Guna Kaca Kerana Tak mampu

Potong Kaki Guna Kaca


Info Ngeri pilihan Blog Santai adalah kisah seorang petani yang memotong kakinya menggunakan kaca kerana tak mampu untuk membayar kos perubatan. Ngerikan. Inilah yang berlaku apabila terdesak. Kesakitan dan ketakutan bukan lagi penghalang.

Kalau sebelum ini, kita pernah kongsikan kisah seorang lelaki China yang memotong kakinya menggunakn gergaji kerana terlalu miskin, kali ini kisah yang hampir sama berlaku. Yang berbeza hanyalah alat yang digunakan untuk memotong. Kalau pak cik tersebut menggunakan gergaji untuk memotong sebelah kaki, petani dari China ini menggunakan serpihan kaca untuk memotong kedua kakinya. 

potong kaki guna kaca
Potong Kaki Guna Kaca Kerana Tak mampu

Bius kaki Guna Alkohol Sebelum Di Potong


Kaki beliau pada asalnya mengalami pereputan akibat terdedah pada suhu dingin ketika dia bekerja di ladangnya pada musim sejuk. Untuk menghalang kesan "pereputan" beliau mengambil keputusan untuk memotong kedua kakinya. Bagi mengurangkan kesakitan, dia terpaksa membius diri sendiri menggunakan alkohol. Namun beliau tidak bernasib baik kerana "operasi pembedahan" tersebut tidak berjalan dengan lancar. Kedua kakinya dijangkiti kuman yang akhirnya merebak keseluruh badan.

Simpati dengan nasib lelaki ini, penduduk di kampungnya telah berjaya mengumpul derma sebanyak AS$3,700 (RM11,645) bagi membiayai kos rawatan hospital.  Setelah dua minggu menerima rawatan, beliau kini telah dibenarkan kembali kerumahnya.

10 comments:

  1. aduhai larr..scary sgt aihh smpai desperate cmtu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah kesian sangat kan Cik Tim...

      Delete
  2. This is the sad story for poor and sick people.

    ReplyDelete
  3. ishhhh....ngilu pulak saya membaca tajuknya...kesian kat mamat ini...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. Kesian lah pak cik ni...sebak hati di buat ny.

    ReplyDelete
  5. syukur kita tak jadi seperti beliau..

    ReplyDelete
  6. Kesiannya.. tak dpt bayangkan mcm mana situasi beliau ketika tu...

    ReplyDelete

Designed By