Breaking News

Friday, July 4, 2014

Bayar RM200 Untuk "Pinjam" MyKad

RM200 Untuk "Pinjam" MyKad
 MyKad Di Jual Pada Harga RM15000

Bayar RM200 Untuk "Pinjam" MyKad


Kalau semalam kita berkongsi kisah Warganegara Express yang boleh diperolehi melalui pakej yang ditawarkan pada harga RM5,000 hingga 150,000, hari ni kita nak berkongsi kisah MYKad yang boleh dipinjamkan pada harga RM200. 

Kisah pinjaman Mykad ni lagi hebat. Ianya ditawarkan oleh rakyat tempatan. Kerana duit biarpun hanya RM200, mereka sanggup meminjamkan data peribadi dan identiti mereka untuk digunakan oleh warga asing yang mahu kerakyatan Malaysia. Hmm..murahnya nilai harga diri dia orang ya...

Malah, ada rakyat Malaysia menjual MyKad mereka pada harga tertentu kepada sindiket dan kemudian melaporkan ia hilang. So bila jadi kes macam ni, nak salahkan sindiket 100% pun memang tak boleh. Kalau tak ada penawaran mesti tak akan ada permintaankan.

You all boleh bayangkan berapa ramai rakyat tempatan yang telah menjual harga diri masing-masing. Agaknya kalau ditangkap apa nak buat dengan dia orang ni. Nak deport tak boleh coz memang asal rakyat tempatan. So nak buat apa ya? Agak-agaknya boleh tak praktikkan komen Montana dalam isu Senangnya nak jadi warga Malaysia. Dia suruh Sarjan Hassan tembak..
kalau betul2 terjadi, kalau Sarjan Hassan ada Memang Sarjan Hassan tembak lama dah, seperti mana Buang yg menjadi tali barut Jepun dalam Sarjan Hassan.

15 comments:

  1. org yg jual mykad sendiri ni..org yg tak fikir panjang....

    ReplyDelete
  2. mmg tak tahu nak kata apa pada org mcm gini kan...

    ReplyDelete
  3. ha'a kan klau sarjan hassan ada lg, suruh srjan hassan tembak je..hmm mcm-2 skarang ni..=)

    ReplyDelete
  4. apa la diorang ni.kang orang tu guna untuk buat jenayah kan dah susah

    ReplyDelete

  5. selamat petang, sudah lama tidak berkunjung ke mari, bagaimana khabarnya sihat kan? selamat menunaikan ibadah puasa, jangan lupa kunjungan baliknya ya

    ReplyDelete
  6. been carrying was a funny game, congratulations pilgrimage fasting

    ReplyDelete
  7. pelik betul... orang sekarang sanggup baut apa sahaja demi duit

    ReplyDelete
  8. kisah tentang mycard... kerana mereka2 yang ramai ni, warganegara Malaysia macam Sha pun kena tahan... polis ingat mycard palsu.... hangin satu badan wooo....

    Terima kasih pemerintah Malaysia...huahuahua

    ReplyDelete
  9. Nak marahkan PATI atau warga asing lain2 kdg2 org kita sendiri yg lebih buruk sifatnya... mereka ni ibarat api dlm sekam.. memusnahkan negara sendiri dari dalam...

    ReplyDelete
  10. mcm2 cara nak duit...org mcm ni yg patut kena hukuman lg teruk...nak hancurkan negara sendiri...

    ReplyDelete
  11. amboi2.. sngnya... tapi bhananya org lain juga pun kena..

    ReplyDelete
  12. Betul. Memang dah kira tali barut negara sendiri.

    ReplyDelete

Designed By