"UFO" Hantar Kek ?

UFO in Shanghai? No, It’s Just a Cake Delivering Device
 "UFO" Di Shanghai

"UFO" Hantar Kek Di Shanghai

Tahun 2013, merupakan tahun "Alien" di China. Kalau you all masih ingat, last entry kita ada share mengenai  Kisah Lelaki China & Alien Dalam Peti Sejuk. Malangnya lelaki tersebut akhirnya ditangkap kerana mengaku bahawa "Alien" tersebut sebenarnya diperbuat daripada beberapa ekor ayam.

Kali ni kisah yang hampir sama apabila, penduduk di sekitar Shanghai gempar menyaksikan makhluk yang menyerupai UFO berlegar-legar di sekitar Sungai Huangpu di Shanghai, sejak beberapa hari lepas. "UFO" tersebut mengambil masa 45 minit untuk menyeberangi sungai tersebut. Biar betul, lamanya ..takkan UFO slow sangat kot..he..he

Anyway, tu cuma gimik aje coz "UFO" tersebut adalah peranti UFO-esque yang digunakan oleh sebuah kedai Kek Tempatan - InCake, untuk menghantar pesanan keseluruh bandar. Alat kawalan jauh tersebut dilaporkan 10kg berat dan boleh mengembara pada ketinggian 100m. Hmmm kreatif jugak dia orang ni ya..

Extract from : China Daily

Comments

  1. pandai la diorang buat gimik bagai ye

    ReplyDelete
  2. hahaha..ingatkan betol2 tadi ..rupanya gimik je

    ReplyDelete
  3. kalau boleh semua pk nk senang..keja senang, china umpamanya adlh masyarakat yg bedaya saing..ada saja ciptaan baru utk memudahkan tugasan harian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan PCL..bijak dia orang mencari peluang kan..

      Delete
  4. Sebab itulah saranan Rasulullah...belajar sampai ke negeri China, disini macam2 ada!

    ReplyDelete
  5. laa ingatkan betul2..rupanya gimik je hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat