Benarkah Kucing-kucing ini Utusan Iblis?

Pada tahun 2004, penduduk sekitar Kursk, Rusia gempar dengan kehadiran seekor kucing bersayap yang kemudiannya di bunuh oleh penduduk di situ kerana di anggap utusan iblis. Pada tahun 1988, seekor kucing hitam mempunyai sayap di temui di Middlesex, London , Britain. Haiwan itu mempunyai sayap sepanjang 10 sentimeter. 

Sehingga kini terdapat 138 kes kucing yang mempunyai bentuk badan unik yang dilapurkan tetapi hanya 28 kes yang di rekodkan. Sebahagian rekod-rekod itu adalah seperti di bawah.

winged-cat.jpg 

Pada tahun 2007, seorang nenek bernama Fang (gambar di bawah) di Xianyang, China pelik kerana seekor kucing jantan nya yang dilahirkan normal telah di tumbuhi bulu-bulu yang membentuk sayap. Menurut Fang, pada awalnya tebentuk gumpalan, kemudian tumbuh dengan cepat dan membentuk sepasang sayap dalam masa satu bulan.Walaubagaimanapun menurutnya sayap-sayap tersebut tidak mengganggu kehidupan anak kucing itu.

animal picture

Sehingga kini, tiada alasan jelas mengenai fenomena di atas. Walaubagaimanapun, menurut teori sains, keadaan ini adalah berpunca dari bulu yang berlebihan yang membentuk seperti sayap tanpa tekstur tulang. Selain itu ia mungkin di sebabkan kecacatan semasa lahir.


Comments

  1. Hye Eza...nak tengok life ya...rasanya kat malaysia belum ada kot...so kena jumpa nenek Fang kat China tu..

    ReplyDelete
  2. Hye Azriff...thank you coz sudi baca ya...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat