Breaking News

Tuesday, September 25, 2012

Gadis Malang Diikat kerana miskin

This 13-year-old girl's story tells the harrowing truth about child disability care in China for those who cannot afford medical treatment
Jiang Manqi - yang mengalami epilepsi  menemani datuknya yang berusia 60 tahun setiap hari di Fuzhou, Fujian, di mana beliau bekerja mengutip sampah untuk kitar semula. Ditinggalkan oleh ibu bapanya, dinafikan untuk ke sekolah serta terlalu miskin untuk untuk menerima rawatan, ini adalah satu-satunya pilihan yang Manqi ada.

Jiang Manqi - who suffers from epilepsy - has to accompany her 60-year-old grandfather every day in Fuzhou, Fujian province, where he scrapes a living recycling rubbish

Forced to sleep in the back of a bike: The little girl has no other option but to sleep while her grandfather collects rubbish
Tidur sementara menunggu datunya menghabiskan kerja
The only family she has: Her grandfather picks up rubbish to try and create a better life for his disabled granddaughter
Satu-satunya keluarga Jiang Manqi

Jiang Manqi's grandfather and ties his granddaughter to a rope to keep her from wandering about or falling into the traffic

kanak-kanak ini diikat untuk memastikan mereka selamat sewaktu kedua ibu bapa mereka bekerja.
 china child
  
 china child

Kanak-kanak berusia dua tahun ini di ikat di pokok sementara menunggu bapanya bekerja.
Chained: Two-year-old Chen Chuanliu is regularly padlocked to a tree while his rickshaw driver father touts for customers in Beijing









Source: Daily mail

7 comments:

  1. gila kesian..dh mcm binatang dorang buat..ape laa..
    Tengok sini ==>> Sinetron yang Menjengkelkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian sgt-sgt kan..gara-gara miskin inilah akibatnya...harap-harap kat negara kita tak ada kes yang macam ni...

      Delete
  2. MashaAllah kesiannya ;(
    Ada juga parents yg mcm ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup sedihkan... mungkin parents mereka fikir itu adalah cara terbaik untuk mereka coz tiada pilihan...

      Delete
  3. شركة نقل عفش بالرياض وجدة والدمام والخبر والجبيل اولقطيف والاحساء والرياض وجدة ومكة المدينة المنورة والخرج والطائف وخميس مشيط وبجدة افضل شركة نقل عفش بجدة نعرضها مجموعة الفا لنقل العفش بمكة والخرج والقصيم والطائف وتبوك وخميس مشيط ونجران وجيزان وبريدة والمدينة المنورة وينبع افضل شركات نقل الاثاث بالجبيل والطائف وخميس مشيط وبريدة وعنيزو وابها ونجران المدينة وينبع تبوك والقصيم الخرج حفر الباطن والظهران
    شركة نقل عفش بجدة
    شركة نقل عفش بالمدينة المنورة
    شركة نقل اثاث بالرياض
    شركة نقل عفش بالدمام
    شركة نقل عفش بالطائف
    شركة نقل عفش بمكة
    شركة نقل عفش بينبع

    ReplyDelete
  4. شركة سكاي لخدمات نقل العفش والاثاث بالمنطقة العربية السعودية نحن نوفر خدمات نقل اثاث بالرياض ونقل عفش بالمدينة المنورة ونقل عفش بمكة ونقل عفش بالطائف نحن نقدم افضل نقل اثاث بخميس مشيط ونقل عفش بجدة
    شركة سكاي نقل العفش
    مدونة لنقل العفش
    شركة نقل عفش بمكة
    شركة نقل عفش بالرياض
    شركة نقل عفش بالمدينة المنورة
    شركة نقل عفش بجدة
    شركة نقل عفش بالطائف
    شركة نقل عفش بالدمام
    شركة نقل عفش بالقطيف

    ReplyDelete

Designed By