Koleksi Restoran Unik & Pelik

Makan di restoran selalu menjadi pilihan jika kita inginkan kelainan dari masakan rumah...samada restoren makanan segera atau yang lebih santai ... Kebanyakan restoren ini berbeza dari segi reka bentuk dan hiasan dalaman mereka berdasarkan konsep yang ingin di ketengahkan oleh pemilik restoran..ada yang santai dan ada yang begitu unik untuk menarik perhatian pengunjung seperti yang kat bawah ni..

Calico Cat Café

Calico Cat Café
Menu di Kafe Kucing Calico di Tokyo berkait rapat dengan kucing tetapi yang pasti bukan kucing lah..Si kucing hanya jadi peneman mereka. Bagi penduduk Tokyo memiliki kucing adalah tidak realistik. Jadi kafe kucing memberi peluang untuk bermanja dengan kucing...

Devil Island Prison Restaurant
Devil Island Prison Restaurant
 Pemilik Devil Island restoran di China menggunakan restoren untuk mempromosi gaya hidup yang bebas dari jenayah.  Restoran bertemakan penjara di mana pengunjung akan di bawa kemeja dalam keadaan di gari dan dihidangkan dengan masakan goreng keranda berbentuk roti. Mereka dikelilingi oleh bar penjara berkarat, dan dihidangkan oleh pelayan dalam pakaian seragam berjalur hitam dan putih.

A380 In-Flight Kitchen
A380-restaurant
Restoran menyerupai bentuk dalaman kapal terbang, dengan tingkap berbentuk bujur palsu, petak bagasi dan kerusi biru yang lengkap dengan headrests. Pelayan berpakaian seperti atendan penerbangan, dan "penumpang" boleh memilih menu kesukaan mereka seperti ikan atau ayam.

Restoran Underwater di Maldives
Underwater Restaurant in Maldives
 Restoran ini terletak 5 meter di bawah paras laut di Hilton Maldives Resort & Spa di Rangalifinolhu, Maldives. Restoran ini boleh menampung  14 pengunjung untuk satu-satu masa.

Dinner in the Sky
Dinner in the Sky
Pengunjung diikat ke kerusi, dinaikkan setinggi Big Ben dan dihidangkan makanan seperti salad ham dan tumis udang yang dimasak di dalam oven yang kecil.

Toilet Restaurant in Taiwan
Toilet Restaurant in Taiwan
 Restoran Kreatif di Taipei, Taiwan dengan hiasan moden dan penuh pada tema tandas. Mereka menghiasi bilik dan kerusi yang dicipta seperti tandas. 

Makan Malam di Hospital
Dinner in a Hospital
Kakitangan berpakaian seragam jururawat akan menolak pengunjung ke meja menggunakan kerusi roda. Jururawat akan bertanya beberapa soalan, dan jika jawapannya betul, minuman lazat akan diberi menggunakan picagari. 
  
Cannibalistic Restaurant
Cannibalistic Restaurant
Makanan yang dipanggil sebagai Nyotaimori, bermaksud 'plat badan wanita' adalah salah satu makanan yang pelik dan unik dari sebuah restoran Jepun. Restoran ini menyajikan sushi makanan Jepun dan sashimi di dalam badan wanita. Makanan yang berupa bentuk badan akan diletakkan di atas meja. Ianya kelihatan seperti pembedahan di hospital. Pelanggan boleh makan mana-mana bahagian badan. Bahagian yang unik ialah apabila kita memotong badan, kerana ia akan kelihatan seperti pendarahan pada badan manusia. ..

Dining in The Dark Restaurant
Dining in The Dark Restaurant
Semua bilik restoran bewarna hitam dan gelap. Pelawat yang masuk akan dibantu ke meja oleh pelayan. Pelawat hanya boleh bau dan rasa makanan dengan memakan mereka dalam gelap. Hanya menggunakan deria anda untuk menikmati makanan.

Tombs Restaurant
Tombs Restaurant
Restoran pelik ini terkenal dengan menu seperti susu teh, roti dan makam antara jadual. Terletak di Ahmedabad, India, pemilik restoran mendakwa telah membuka restoran ini untuk 40 tahun keturunan, tetapi tidak mengetahui terdapat kubur di bawah restoren itu.
.
Princess Heart
Princess Heart
Mana-mana pengunjung yang ingin merasai untuk menjadi puteri raja boleh datang ke restoren ini ..

Wizard of the Opera

Wizard of the Opera
Dengan jolokannya sebagai "makan gothic cantik", Wizard restoran Opera di Tokyo menyajikan ikan salmon salai berbentuk seperti mawar. Kakitangan mereka juga akan menulis 'opera' pada coklat di atas pinggan pengunjung.

Dick’s Last Resort Restaurant
Dick’s Last Resort Restaurant
Jika pengunjung ingin merasai kesengsaraan Restoran Resort Terakhir Dick, adalah tempatnya. Layanan yang kasar dari  pelayan-pelayannya sememenagnya membuatkan mereka amat sengsara...

Mars Restaurant
Mars Restaurant
Ingin tahu bagaimana rasanya makan di planet Marikh...Di tempat ini pengunjung boleh makan menggunakan Piring Seafood Marikh, di Marikh Seafood Platter, dengan menu tipikal laut kekapis, udang, sotong, kepah dengan sos makanan laut.

Condom Restaurant
Condom Restaurant
Kubis dan kondom adalah nama restoran ini terletak di Thailand. Terdapat banyak jenis paparan kondom di dinding, permaidani dan lukisan juga. Selepas membayar bil, pengunjung akan diberikan kondom oleh juruwang. 

Ninja New York
Ninja New York
Sesetengah makanan gabungan New York yang paling kreatif disajikan di restoran yang agak luar biasa. Tetamu dibawa ke kedai makan di bawah tanah melalui "laluan rahsia" di mana "Ninjas" bersembunyi, dan dibawa ke meja yang ditempatkan dalam kebuk seperti penjara. 

Hardwired Host
Hardwired Host
Pemilik Lapassarad Thanaphant (gambar) mempunyai harapan yang tinggi untuk menegendalikan restoran menggunakan robot. 

Comments

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat