AES aniaya pengguna ?




http://ohpemandu.com/wp-content/uploads/2012/09/AES-advertorial.jpg


Pelaksanaan AES telah dilakukan secara berperingkat, untuk fasa pertama, kamera AES telah dipasang di 14 lokasi blackspot yang merupakan lokasi yang sering berlaku kemalangan maut di negeri Perak, Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya. Berikut adalah senarai lokasi pemasangan kamera AES tersebut. Lokasi AES-Terkini baru square

Senarai 831 lokasi pemasangan kamera AES juga telah dikenalpastiIssue. Lokasi-lokasi tersebut akan dikemaskini dari masa ke semasa dan masih tertakluk kepada kriteria pemilihan sebagai kawasan blackspot. Rumusan Lokasi AES , Lokasi AES - Had Laju, Lokasi AES - Lampu Isyaratbaru square

Antara Rungutan Pengguna ketika ini:


1.  Petunjuk bagi sistem berkenaan perlulah jelas dan bukannya dipasang dengan cara yang mengelirukan pengguna jalan raya seperti tiada papan tanda atau papan tanda yang sedikit.
 
2. Papan tanda AES ini perlu ada sekurang-kurangnya tiga amaran sebelum sesuatu kamera itu dipasangkan sebagaimana yang dipraktikkan di beberapa negara luar.

3. Pemasangan berkenaan perlu dilakukan jalan yang menjadi tumpuan dan banyak kenderaan seperti lebuh raya serta jalan persekutuan. Pemasangan di jalan negeri yang kurang penggunanya, yang kebanyakannya terdiri daripada penduduk kampung adalah tidak sesuai.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat