Kerana benci ancam letup LHDN


LHDN
Semua pekerja di Wisma KWSG diarah keluar dari bangunan selepas operator LHDN menerima panggilan daripada seorang lelaki yang ingin meletupkan bangunan itu.
 
KUALA LUMPUR - “Saya benci Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN). Saya nak letupkan bangunan ini jam  10.30 pagi.”

Demikian ancaman seorang pemanggil tidak dikenali yang menghubungi operator LHDN di Wisma Kumpulan Wang Simpanan Guru (KWSG) di Jalan Kampung Attap di sini, semalam.

Aishah Salim, 40, yang bertugas di bahagian sumber manusia berkata, operator yang menerima panggilan tersebut terus memaklumkan ancaman yang diterima itu kepada pihak pengurusan.

“Kami terus memberitahu kepada semua kakitangan berhubung ancaman tersebut.

Mereka diarahkan untuk mengosongkan bangunan.

“Keadaan terkawal sehingga sepasukan polis tiba bagi melakukan pemeriksaan di dalam dan sekitar bangunan,” katanya ketika ditemui, semalam.

Aishah yang baru berkhidmat selama tiga bulan berkata, mereka menyambung semula tugasan setelah keadaan disahkan selamat oleh polis.

Katanya, Wisma KWSG setinggi 21 tingkat itu menempatkan pelbagai syarikat lain dan lebih 300 pekerja berada di dalam bangunan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad berkata, polis menerima panggilan kecemasan daripada pengawal keselamatan LHDN, kira-kira jam 10 pagi.

Katanya, pengawal keselamatan itu melaporkan seorang lelaki menghubungi operator LHDN dan memberitahu terdapat lima butir bom disimpan di dalam bangunan.

“Polis dari Unit Pemusnah Bom dikejarkan ke lokasi dan selepas pemeriksaan, kita tidak menemui sebarang bahan letupan,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.

Beliau berkata, polis sedang melakukan siasatan bagi mengesan lelaki yang membuat panggilan palsu tersebut.

Comments

  1. Syok jugak staff semua.... relax sat! he,..he...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seronok dia orang yea..tapi kalau betul-betul naya...

      Delete
  2. macam2 lah manusia ni !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan KA...ramai yang alami tekanan sebenarnya...mesti kena bayar banyak ni...

      Delete
  3. Memang patut pun di bom atau di letupkan mana ada perah duit dlm islam...semua itu iblis amalan iblis..

    ReplyDelete
  4. Numerous applicants face distinctive sort of issues with mistakes and in case anybody is confronting blunder in regards to quickbooks surprising mistake 5 so here is your answer for that you can go through this previously mentioned page and assemble the arrangements quickbooks unexpected error 5: A QBs Repairing Guide

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat