Setiap mangsa kena 3 hingga 11 das



Connecticut school shooting: Adam Lanza's mother was preparing for disaster


Pemeriksa kesihatan sahkan suspek guna raifal Bushmaster 223 Caliber

Newtown, (Connecticut): Pemeriksa kesihatan Dr H Wayne Carver yang menyiasat pembunuhan di Sekolah Rendah Sandy Hook Jumaat lalu, berkata bedah siasat ke atas mayat 20 kanak-kanak dan enam dewasa menunjukkan mereka ditembak bertalu-talu dari jarak dekat. 


“Siasatan menunjukkan mangsa maut akibat terkena tembakan berulang kali yang dilepaskan dari jarak dekat. Setiap mangsa ditembak antara tiga hingga 11 das,” katanya.
  
Siasatan menunjukkan mangsa maut akibat terkena tembakan berulang kali yang dilepaskan dari jarak dekat," Dr H Wayne Carver, Pemeriksa kesihatan 


Warga Newtown, dari kiri, Jean Bradley, Steven Turchetta, 9; anak lelaki Jean; Matthew Bradley, 9; Ashton Baltes, 10 dan ibunya Elonda, memberi penghormatan terakhir pada upacara memperingati mangsa tembakan beramai-ramai di di Sekolah Rendah Sandy Hook semalam. - Foto AP
 

Beliau berkata, semua mangsa ditembak dengan raifal Bushmaster .223 caliber, satu daripada sekurang-kurangnya dua senjata milik suspek Adam Lanza yang digunakan untuk melakukan pembunuhan paling dahsyat dalam sejarah Amerika Syarikat.

Lanza didakwa menembak mati ibunya, Nancy Lanza, di rumah mereka Jumaat lalu sebelum memandu ke Sandy Hook dan menceroboh masuk dan melepaskan tembakan rambang.

“Saya terbabit di bidang ini selama tiga dekad dan ini kejadian paling buruk dan paling teruk pernah saya lihat,” kata Carver kepada wartawan yang berhimpun di Treadwell Park, tidak sampai satu kilometer dari Sekolah Rendah Sandy Hook, lokasi kejadian ngeri itu.


 

Salah seorang pegawai penyiasat, Leftenan Paul Vance, mengedarkan salinan senarai nama dan tarikh lahir mangsa, termasuk 12 kanak-kanak perempuan dan lapan lelaki, kebanyakannya lahir pada tahun 2006. 

Mangsa termuda olah Noah Pozner, yang meraikan hari jadinya yang keenam November lalu. Josephine Gay, seorang lagi mangsa, genap berusia tujuh tahu 11 Disember lalu, tiga hari sebelum pembunuhan berlaku, manakala mangsa paling tua dikenali sebagai Mary Sherlach, 56.


 
Semua mangsa dewasa adalah wanita, berusia 27 hingga 56 tahun.

Carver berkata, bedah siasat ke atas suspek yang menembak diri sendiri dan ibunya di kediaman mereka di Newtown dilakukan semalam. - Agensi


Orang Islam Jauh Ketinggalan & Tak Tau Apa-Apa?
Harga Minyak Akan Naik Mendadak Tahun 2013?
Bestnya Tempat ni..Rugi Siapa Tak Pergi!!!
Kenapa 80% Rakyat Malaysia Suka Bergossip?

 
Source

Comments

  1. Replies
    1. Betul KA..Kesian mangsa..tapi tulah nak buat camne kan dah itu takdirnya...

      Delete
  2. Assalamualaikum Raudzah,

    Memang gila lah penembak tu...kalau tak,mana sanggup dia bunuh ibunya dan anak yang masih kecik tu kan Raudzah...
    Kesian.....


    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumsalam Ros..Tulah that Adama guy sebenarnya mental..kesian mangsa-mangsa yang tak bersalah..ramai lagi rasanya di luar sana yang kita tak boleh expect tindakan mereka..menakutkan..

      Delete
  3. Replies
    1. Betul tu dya, doctor tu sendiri tak pernah tengok kes seteruk ini..tak boleh bayangkan keadaan mangsa..

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat