Doktor Pelatih Menyamar Polis Diberkas

 
"Sedia Berkhidmat"


Seorang doktor pelatih dan tiga pelajar kolej swasta yang menyamar sebagai anggota polis diberkas selepas menyamun seorang peniaga di Jalan Datuk Onn Jaafar, Pekan Baru di sini awal pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 4.25 pagi itu, mangsa yang berusia 30 tahun sedang memandu seorang diri sebelum keretanya dihalang oleh sebuah kereta Mercedes-Benz dinaiki suspek.

Ketua Polis Daerah, Asisten Supritendan Sum Chang Keong berkata, sebaik sahaja mangsa memberhentikan kenderaan, doktor pelatih tersebut membuka pintu kereta sebelum menumbuk dada mangsa dan meminta wang RM350.

Katanya, doktor pelatih berusia 26 tahun dari Semenyih, Selangor yang memakai vest polis itu turut menunjukkan kad kuasa palsu selain menakutkan mangsa dengan mempamerkan sepucuk pistol yang disisip di pinggangnya.

“Doktor pelatih berkenaan meminta wang tunai RM350 daripada peniaga itu jika mahu `selesai’ selain mengugut jika gagal, mangsa akan dibawa ke Balai Polis Sungai Senam.

“Dalam pada itu, salah seorang daripada suspek menaiki kereta mangsa dan mengarahkannya ke sebuah bank di Jalan Sultan Idris Shah untuk mengeluarkan wang yang diminta menerusi mesin ATM (pengeluaran wang automatik)," katanya dalam sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah di sini hari ini.

Comments

  1. Dilatih menjadi doktor tapi sikap seorang perompak. Apa nak jadi dengan dunia ni

    ReplyDelete
  2. Aduhai macam2 kes lah skang ni yer

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat