Dalang Di Sebalik Penggulingkan Mursi Terbongkar

 http://i0.wp.com/www.workers.org/articles/wp-content/uploads/2013/07/egypt2_0718.jpg
Bantuan ketenteraan 

Dalang Di Sebalik Penggulingkan Mursi Terbongkar

Seperti jangkaan ramai, Amerika Syarikat (AS) akhirnya membuat pengakuan secara tidak langsung menerusi majalah The Week bahawa mereka berkomplot dalam rampasan kuasa tentera ke atas bekas Presiden Mesir digulingkan, Mohammed Mursi.

Dipetik laporan AP, majalah yang turut memaparkan gambar Jeneral Abdul Fatah Al-Sisi dengan tajuk “Our Man in Cairo - Should US cut off aid to Egypt military?” itu turut menyiarkan kenyataan AS menyokong tentera walaupun sebelum ini mereka tidak mengiktiraf penggulingan Mursi secara rasmi.

 http://rt.com/files/opinionpost/1f/b6/10/00/military-coup-egypt-saudi.si.jpg
Pro Mursi

AS yang merupakan dalang di sebalik pergolakan di Mesir kini dilihat cuba berselindung di sebalik gesaan supaya Mursi dibebaskan. Sebelum ini, Washington turut mengenakan tekanan ke atas Mursi supaya membawa pembaharuan dalam sektor dan sistem demokrasi selepas pelantikan beliau pada tahun lalu

Dalam satu kenyataan lain, jurucakap Jabatan Negara AS, Jen Psaki memaklumkan mereka menghormati keputusan mahkamah membebaskan bekas Presiden Hosni Mubarak yang turut menerima sokongan kuat AS sepanjang 30 tahun pemerintahannya.Yang pasti ini juga semestinya sebahagian daripada perancangan mereka.

p/s: Apabila umat Islam tidak bersatu, inilah jadinya..tiada daya dan upaya. Ditindas dan dibunuh sesuka hati. Setelah Iraq, Palestine, Mesir dan kini Syria menunggu masa untuk dihancurkan. Selain daripada machine gun, DOA adalah senjata utama Umat Islam. Mari kita sama-sama berdoa untuk kesejahteraan semua umat Islam diseluruh dunia.

1. Rahsia Menarik Proton  
6. Tawaran Menarik, Kena Cuba  

Credit: Sinar Online 

Comments

  1. pening dengan permasalahan dunia sekrang ni kan. harap2 malaysia sentiasa aman ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur kita berada di Malaysia. Tapi tulah kesian dengan rakan-rakan kita kat luar sana..Besar sungguh dugaan untuk mereka Lieya

      Delete
  2. Dah tau dari awal lagi...US dan Israel, itulah dalang utama!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup BM..dah ramai yang agak tapi akhirnya mereka sendiri mengaku..cuma maslahnya negara-negara kat Dunia mengharapkan mereka..

      Delete
  3. dah boleh agak2 dah awal2 lagi kan

    ReplyDelete
  4. pelbagai agenda dirancang untuk menjatuhkan negara-negara islam.. bersama-sama kita berdoa agar islam sentiasa teguh..

    ReplyDelete
  5. Kuasa Allah.. rahsia & komplot terbongkar sendirinya. Klu umat islam seluruhnya masit x mengambil iktibar diatas perkara tersebut.. tak taulah. Semoga Allah jua yg membantu dgn sebaik2 kemenangan.. amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu yang kita semua harapkan Khi..tapi masalahnya umat Islam ni kurang perihatin. Tengok aje Saudi walau dah diberi segala kekayaan dan kesenangan tak ada suara lansung

      Delete
  6. Hubby ada dpt email pasal penggulingan Mursi dan agenda Barat nak menawan negara Islam ni.... mmg takut!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat