Pelik Tapi Benar: Rekod Saman Paling Banyak

 jonathan_lee_suing
  Jonathan Lee

Pelik Tapi Benar: Rekod Saman Paling Banyak

Pelik tapi benar. Jonathan Lee, adalah merupakan seorang bekas banduan yang mempunyai hobi memfailkan saman biarpun pada ketika beliau berada di penjara.  Sejak 8 Januari 2006, dia telah memfailkan lebih 3,800 tindakan undang-undang di beberapa mahkamah persekutuan di seluruh US terhadap orang-orang atau entiti yang tidak boleh didakwa.  

Antara yang pernah disaman beliau adalah peguam kawasan Dallas Treyson Brooks, bekas Presiden Amerika Syarikat George W. Bush, Martha Stewart, Paris Hilton, Britney Spears, Benazir Bhutto dan Pervez Musharraf. Dia juga turut mendakwa ahli falsafah Plato dan bekas planet Pluto.

Sebagai penghargaan atas usaha-usaha beliau, Guinness Book of World Records telah mengiktiraf beliau sebagai pemegang rekod saman paling banyak didunia.  Malangnya Guinness juga turut disaman kerana menurut beliau Guinness tidak mempunyai hak untuk menggunakan hasil-hasil kerjatangan beliau. Hmmm...

I've filed so many law suits with my pen and right hand that I got arthritis in my fingers, numbness in my wrists, crooked fingers, I got bags under my eyes for sleepless nights suing the world. - Jonathan Lee Riches. 

Comments

  1. Rekod menyaman rupanya, ingatkan kena saman... Begitu mudahnya hendak menyaman di US...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu yang kita pun pelik BM..lawyer dia orang layan aje kot as long as dapat payment..

      Delete
  2. pelik sungguh lah !

    ReplyDelete
  3. Hehe...ni namanya hobi menyaman orang ni

    ReplyDelete
  4. Pelik org zaman skrg nie.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat