Gaya Tidur Cermin Personaliti?

Gaya Tidur & Personaliti

Rasanya semua orang tau bahawa sel-sel dalam badan kita yang rosak diperbaiki sewaktu kita tidur. Sebab itu, selepas bangun tidur badan akan berasa segar. Tapi mungkin jugak ramai yang tak tahu bahawa gaya tidur atau posisi tidur kita boleh menggambarkan personaliti  diri kita, malah kadangkala memberikan gambaran keadaan diri kita pada ketika itu. Samaada kita sedang stress, sedih atau gembira.

Jom kita tengok apa kata pakar. Then kita boleh bandingkan apa yang di kata dengan diri kita sendiri. Tapi don't take it too serious k!!!!

The Fetus

Mereka yang tidur dalam keadaan seperti janin
selalunya mempunyai sikap yang sangat berhati-hati, sangat sensitif, beremosi dan sering berasa bimbang serta tidak yakin dengan diri sendiri. Juga seorang yang sangat pemalu.

The Log

Mereka yang tidur dalam keadaan lurus yang mengiring, dikatakan seorang yang sangat degil. Agak Bossy dan sukar menerima idea atau pandangan orang terhadap sesuatu perkara. Lebih cenderung melakukan sesuatu mengikut his/her own way.

The Yearner

Orang yang suka tidur dengan posisi ini selalunya sukakan cabaran baru bagi mencapai cita-citanya. Setiap hari dianggapnya sebagai permulaan untuk menghadapi cabaran. Jarang berpuas hati dengan pencapaian diri dan merupakan seorang pengkritik yang hebat terhadap diri sendiri. Agak pemurah kerana senang percaya kepada seseorang walaupun baru dikenali. Selalunya lambat untuk membuat sesuatu keputusan tetapi akan tetap dengan keputusannya apabila "dikenal pasti".

The Soldier

Mereka yang tidur dalam keadaan ini merupakan seorang yang Sangat berdisiplin. Biasanya seorang yang pendiam, kurang bersosial, sangat beremosi dan sangat mementingkan kesempurnaan.

The Freefaller

Orang yang biasa tidur dengan posisi ini selalunya tidak mampu menangani cabaran yang banyak dalam satu-satu masa, mempunyai perasaan ingin tahu dan sukar mengawal perasaan. Selalu tidak dapat menerima kritikan orang terhadap dirinya.

The Starfish

Orang yang tidur dengan posisi ini selalunya adalah pendengar yang baik, terbuka kepada idea baru, bersedia membantu orang lain, dan tidak suka menonjolkan diri di khalayak ramai.

Comments

  1. Replies
    1. Lieya tidur macammana?..nanti kita cari kalau ada lagi yang tertinggal ya

      Delete
  2. Rasanya yearner tu tp confirm bukan freefaller sbb kalau tido camtu pasti sakit giler back bone liza lps bgn. Huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. So liza must be someone yang very adventurous kan...sentiasa mahukan kelainan ya...

      Delete
  3. Cara tidur pun boleh lihat personaliti kan.

    ReplyDelete
  4. wah.. slalu klu nk tido mcm the yearner tu.. alhamdulillah. Tp klu masa dah tido x tau lah pulak hehee :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul jugak tu...kalau dah tidur camne nak taukan..he..he

      Delete
  5. Hehe....awsk yg mana Raudzah? Kita tau dah yg mana satu posisi kita hehe....shh.... rahsia haha

    ReplyDelete
  6. masa bujang dulu freefaller tu..bila skang ni ..mcm2 styles ada...starfish ada..yearner ada..soldier pun ada..hehehe...raudzah lak yg mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah kita noe..style tidur kita ikut mood...kira semua adalah..

      Delete
  7. aiza takde dalam senarai ni kot.. aiza suka tidur tanpa dialas dengan bantal.. tapi kalau posisi macam 'soldier' tu pun ada kot.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok nanti kita carikan yang tidur tanpa bantal tu ya aiza..

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat