Rezeki Dari Langit

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjCIhURI_4WBbRgbI7f9wYYxOOkJ4ytKtC1BY6HCaQCjjdAafABIg5BHI_z6fh-t1G3-47fuK0aYzdX1ZXtipPRJcXTTub0QVTKY1s-fN-NqfhGSUkW0srLAOnzGojbpa57d6fbrMuRoZs/s1600/bersyukur.jpg 
Rezeki Dari Langit (Source)

Rezeki Dari Langit


Rezeki dari langit. Pepatah ni rasanya memang sangat sesuai untuk tiga kisah yang kita kongsi dengan you all ni. Mungkin ini juga yang selalu dikatakan tuah ayam nampak dikaki tuah manusia tiada siapa yang tahu.

The $3 Bowl Found in a Garage Sale that Turned to Be a 1,000-Year-Old Treasure Worth $2.2 Million 
Mangkuk Rezeki : $3 Jadi $2.2 Juta

Tuah Mangkuk Cina


Sebuah keluarga New York telah membeli sebuah mangkuk Cina dengan harga $ 3 di sebuah jualan garaj. Mereka sangat terkejut apabila mendapat tahu bahawa mangkuk itu sebenarnya telah berusia 1,000 tahun dan bernilai $ 2.2 juta.

Mangkuk seramik, 5 inci diameter dengan corak gigi terukir di bahagian luar akhirnya dijual kepada seorang usahawan di London, Giuseppe Eskenazi, di rumah lelongan Sotheby di New York pada Mac 2013.

Sotheby berkata mangkuk tersebut adalah dari Dinasti Song Utara, yang telah memerintah China 960-1127. Satu-satunya mangkuk yang berlainan saiz tapi mempunyai reka bentuk yang sama kini berada dalam koleksi Muzium British selama lebih daripada 60 tahun.
  

 The Alleged Jackson Pollock Painting that was Bought for Five Dollars and is Being Sold for $50 Million 
Lukisan Rezeki: $5 Jadi $50 Juta

Tuah Lukisan


Teri Horton, seorang pemandu truck dari california telah membeli sebuah lukisan dengan harga $5 dari sebuah kedai sebagai hadiah untuk rakan yang dalam kesedihan. Horton berpendapat warna-warna terang yang ada pada lukisan tersebut mungkin akan mengembirakan rakannya. 

Tapi sebaliknya berlaku apabila warna-warna ceria tersebut adalah sebenarnya khas untuk beliau, apabila dimaklumkan bahawa lukisan tersebut adalah hasil kerja tangan Jackson Pollock, seorang pelukis terkenal.  Dan lukisan itu sebenarnya bernilai tidak kurang daripada $50 juta.

The Man Who Paid $10 at a Las Vegas Garage Sale for What Turned Out to Be a $2 Million Andy Warhol Original Sketch 
 Lukisan Rezeki: $1 Jadi $2 Juta

Tuah Lukisan


Seorang ahli perniagaan British, Andy Bidang telah membeli koleksi lima buah lukisan dari sebuah jualan garaj di Las Vegas dengan harga $5. 

Apabila beliau membuat keputusan untuk memframekan salah satu dari lukisan tersebut, beliau amat terkejut apabila mendapati sebuah lakaran awal Andy Warhol, tersembunyi di belakang lukisan tersebut. Lukisan itu dilukis semasa Warhol hanya berusia 10 tahun. Harga yang ditawarkan untuk lukisan tersebut mencecah $2 juta.

1. Rahsia Blogger Malaysia
2. Rahsia Yang Kita Semua Perlu Tau  
6. Amaran Untuk Rakyat Malaysia 
7. Ramai Yang Suka Buat Ni
 
SR: Oddee.com

Comments

  1. haritu ada org beli meja. tgk2 kt dlam dia ada berapa ratus ribu tah.
    kat oversea.. hihi

    ReplyDelete
  2. Kalaulah aku bertuah seperti itu...

    ReplyDelete
  3. rezeki masing2 lah ni... done nuffnangx2

    ReplyDelete
  4. Rezeki tu.. beruntung sungguh..
    menabung churp2 sekali.. :)

    ReplyDelete
  5. kadang2 rezeki datang dari arah yg kita tak sangka..

    ReplyDelete
  6. Rezeki dari langit. Pepatah ni rasanya memang sangat sesuai untuk tiga kisah yang kita kongsi dengan you all ni. Mungkin ini juga yang selalu dikatakan tuah ayam nampak dikaki tuah manusia tiada siapa yang tahu.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat