Uniknya Pulau Socotra


 EPA/Yahya Arhab/Files 
Pulau Socotra

Pulau Socotra

 
Malam ni kita nak kongsikan kisah menarik tentang Pulau Socotra yang juga dikenali sebagai Pulau Neraka. Socotra adalah sebuah kepulauan kecil yang terdiri daripada empat buah pulau-pulau kecil di Lautan Hindi. Pulau terbesar, diantara empat buah pulau ini juga dikenali sebagai Socotra. Dari segi geography ia terletak 354 kilometer dari Yemen.

 Photo: Dragon’s blood tree
 http://www.justmegawatt.com/images/imageassets/odd/mostalienplaceonearth/weirdtrees.jpg
Pulau Socotra

Pulau ini sangat terpencil dan satu pertiga daripada kehidupan yang ada di sini, dipercayai berasal dari planet lain kerana rupa bentuknya yang ganjil. Pulau ini sering digambarkan sebagai "tempat yang paling asing di mukabumi"

Antara pokok yang paling unik terdapat di sini adalah pokok Darah Naga. Ianya berbentuk seperti cendawan yang bersaiz besar. Pokok ini dekenali sebagai pokok Darah Naga kerana getahnya berwarna merah. Selain daripada keunikan pokok yang terdapat disini, haiwan-haiwan yang terdapat di sini juga sangat unik kerana saiznya yang luarbiasa besar.

Comments

  1. subhanallah.. memang unik pokok di situ..

    ReplyDelete
  2. subhanallah.....amazing!!!Tak tahu nak cakap apa......kalaulah dapat ke sana

    ReplyDelete
  3. Memang unik tumbuhan di sini. Saya baru tau mengenai pulau ini dari blog RDZ.
    Thanks for sharing the info.

    ReplyDelete
  4. tak berani nak pergi dekat..

    Sehingga jumpa lagi dan salam ukhuwah dari admin Blog Mesra SEO

    ReplyDelete
  5. unik sekali pemandangan di sana

    ReplyDelete
  6. Cantik.. tp agak menakutkan juga...

    ReplyDelete
  7. this link l4z45w4x46 high quality designer replica replica bags online shopping india website link i1f61k7o08 louis vuitton replica handbags replica goyard bags find more j1s46o5w94 replica ysl bags replica bags australia

    ReplyDelete
  8. 7a replica bags philippines check this link right here now k6r38i7q07 9a replica bags replica bags from china Source d8f42w6b87 replica bags wholesale in divisoria use this link z8w11e3f22 Ysl replica handbags replica bags in pakistan

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat