Breaking News

Monday, March 17, 2014

Ngeri: 6 Mati Dalam Masa 10 Minit Kerana Dadah Ni





Bahana Dadah

Mati Dalam Masa 10 Minit


Ngeri. 6 pengunjung Konsert Festival Muzik di Bukit Jalil, mati hanya dalam masa 10 minit selepas mengambil dadah ecstasy jenis baharu. Kesemua mereka dikatakan mengalami sesak nafas sebelum menghembuskan nafas terakhir. 

Bahan Ujikaji Dadah


Hasil pemeriksaan kesemua mereka didapati positif Dadah jenis methampetamine dan ampetamine. Dan yang lebih malang keenam-enam mereka boleh dianggap sebagai bahan ujikaji untuk dadah terbaru ini yang akan dijual dipasaran secara besar-besaran.

Apa yang boleh kita katakan, dadah ni memang power. Dan seharusnya kerajaan segera bertindak menghalang dadah jenis terbaru ini daripada menembusi pasaran untuk mengelakkan lebih ramai lagi kawan-kawan kita di luar sana mati secara mengejut.

Dadah Setiap Dua Minggu


Menurut kajian Pejabat Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB) dadah baharu dikeluarkan setiap dua minggu. Sebelum dijual secara besar-besaran pastinya ada yang menjadi bahan ujikaji. Kalau selalunya tikus ataupun haiwan lain yang digunakan untuk menguji setiap produk baharu dipasaran, untuk dadah mereka lebih gemar memilih manusia sendiri. Huh ngeri...


19 comments:

  1. semakin maju teknologi semakin banyak dadah jenis baru...

    ReplyDelete
  2. manusia...manusia... di beri akal... kebijaksanaan dan teknologi... sampai tahap tu pulak yang dia buat... bukan setakat nak duit jer dorang tu... seronok tengok 'artwork' dorang pylak kut... dan ada akal pun... masih tertipu menjadi 'lab rats'... hmmm

    ReplyDelete
  3. This is so dangerous and yet so many people tempted to try.

    ReplyDelete
  4. menakutkan...punya la kuat dadah tu...bahayanya...masalahnya semua org tau dadah tu bahaya...tp masih ada yg mengambilnya... mmm

    ReplyDelete
  5. kalo ye pon bodoh sangat g amek tu kenapa .ye dak ?? nak salah kan org yang nak menguji bahan tu pon xleh jugak.. kalo kita keras2 tolak xkan org tu nak bagi jugakk .. wallahualam

    ReplyDelete
  6. jauhi dadah musuh negara sayangi nyawa anda..

    ReplyDelete
  7. terlalu ikutkan nafsu dan hanya memikirkan keseronokan yang sementara....

    ReplyDelete
  8. Bahaya betul strategi marketing diorang ni.. bagi free dulu dadah tu..kalau ngam.. lepas tu baru jual...

    ReplyDelete
  9. sape yg bagi kebenaran untuk konsert tu? mendatangkan maksiat dan penyalahgunaan dadah berleluasa...mana mufti? tak nak komen ke?

    ReplyDelete
  10. Daripada nak buat benda tak betol.
    Bagus ilmu tu untuk kebaikan.

    ReplyDelete
  11. Demi keuntungan dari perkara yg terlarang... nyawa spt tiada harga. Klu menjadi boleh buat untung besar, klu tak menjadi, boleh adjust biar jadi ok.. tiada kerugian bagi mereka... astagfirullah...

    ReplyDelete
  12. they shouldn't organize the event at all! Astaghfirullah +.+

    ReplyDelete
  13. Kna cari siapa dalang2 sebalik semua ni sbnrnya..

    ReplyDelete
  14. mereka pun sengaja je relakan diri mereka menjadi bahan ujikaji.. dah tahu dadah tu bahaya tak payah la mencuba.. menabung komli, colgate, inti.. :D

    ReplyDelete
  15. moga kita dan seluruh keturunan kita dijauhi dari terlibat dengan aktiviti haram seperti ini.. KOMLI untuk raudah..

    ReplyDelete

  16. شركة نقل عفش
    اهم شركات مكافحة حشرات بالخبر كذلك معرض اهم شركة مكافحة حشرات بالدمام والخبر والجبيل والخبر والاحساء والقطيف كذلك شركة رش حشرات بالدمام ومكافحة الحشرات بالخبر
    شركة مكافحة حشرات بالدمام
    شركة تنظيف خزانات بجدة الجوهرة من افضل شركات تنظيف الخزانات بجدة حيث ان تنظيف خزانات بجدة يحتاج الى مهارة فى كيفية غسيل وتنظيف الخزانات الكبيرة والصغيرة بجدة على ايدى متخصصين فى تنظيف الخزانات بجدة
    شركة تنظيف خزانات بجدة
    شركة كشف تسربات المياه بالدمام
    شركة نقل عفش واثاث

    ReplyDelete

Designed By