Marah Dan Malu



https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1662544_737589972917737_1845874904_n.jpg
 Marah & Malu

Santapan Minda: Marah


Sekadar Peringatan untuk kita semua sebelum tidur. Semua yang dimulai dengan rasa marah akan berakhir dengan rasa malu.

Hasan al-Basri pernah berkata: Empat perkara jika sesiapa memilikinya maka Allah memeliharanya daripada syaitan dan mengharamkan ke atasnya api neraka: (iaitu) Sesiapa yang mampu mengawal dirinya ketika dalam keghairahan, ketakutan, syahwat dan kemarahan. Sesungguhnya kemarahan akan mengumpulkan segala keburukan.

Comments

  1. T kasih atas peringatan Raudzah..

    ReplyDelete
  2. PEringatan yang ringkas tapi selalu kita lupa.. Marah kan api n api tu syaitan.

    ReplyDelete
  3. menarik ni sis...

    ReplyDelete
  4. peringatan yang bagus ni..semoga kita sentiasa dapat kawal diri :)

    ReplyDelete
  5. Terima kasih atas perkongsian ini :)

    ReplyDelete
  6. bila baca ni, teringat kes yg pernah jadi kat saya masa saya tengah marah.. betul, last2 diri sendiri yg malu.. :)

    ReplyDelete
  7. Tapi yg pasti selalu bila marah dah lupa akibatnya.
    Sebab itu dinasihatkan bila marah waktu berdiri, cuba duduk, tak boleh juga cuba berbaring, tak boleh juga berwudhuk - insya-allah redalah marah tu.

    ReplyDelete
  8. timm kalu mrah suka diam..sbb takut terover n jerit kt org..huhu..xmau2..

    ReplyDelete
  9. kita sering gagal tapi harus melawannya dengan sebaik yang boleh

    ReplyDelete
  10. lactacyd lagi heee lupa pulok

    ReplyDelete
  11. Senang je, kalau nak kawal marah, kalau tengah duduk - berdiri, kalau berdiri- duduk, ataupun tak jalan juga, pergi dari situ dan pergi beli coklat dan makan sampai habis.
    Mesti tak jadi marah, selamat mencuba!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat

Renungan Sebelum Tidur