Breaking News

Thursday, July 24, 2014

12 Gambar Ketibaan Mayat Mangsa Nahas MH17 Di Belanda

Kumpulan mayat pertama daripada pesawat Malaysia Airlines MH17 tiba di Belanda malam tadi, kira-kira seminggu selepas pesawat malang itu ditembak jatuh di ruang udara Ukraine ketika konflik meletus semula di kawasan terhempasnya pesawat itu. - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kumpulan-pertama-mayat-mangsa-mh17-tiba-di-belanda-disambut-penuh-istiadat#sthash.YXCcroRB.dpuf
12 Gambar Ketibaan Mayat  Mangsa Nahas MH17 Di Belanda
Kumpulan mayat pertama daripada pesawat Malaysia Airlines MH17 tiba di Belanda malam tadi, kira-kira seminggu selepas pesawat malang itu ditembak jatuh di ruang udara Ukraine ketika konflik meletus semula di kawasan terhempasnya pesawat itu. - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kumpulan-pertama-mayat-mangsa-mh17-tiba-di-belanda-disambut-penuh-istiadat#sthash.YXCcroRB.dpuf
 Mayat  Mangsa Nahas MH17  
Di Sinilah Perjalanan Pertama Bermula
Mayat  Mangsa Nahas MH17 
Perjalanan Kedua Ke Atas Keretapi
12 Gambar Ketibaan Mayat  Mangsa Nahas MH17 Di Belanda
 Meninggalkan Kawasan Kejadian Di TOREZ Menuju Ke Airport
 12 Gambar Ketibaan Mayat  Mangsa Nahas MH17 Di Belanda 
Penghormatan Terakhir Oleh Tentera Ukraine Sebelum Berlepas Ke Belanda
 12 Gambar Ketibaan Mayat  Mangsa Nahas MH17 Di Belanda
 12 Gambar Ketibaan Mayat  Mangsa Nahas MH17 Di Belanda
Bersedia Untuk Berlepas Ke Belanda
12 Gambar Ketibaan Mayat  Mangsa Nahas MH17 Di Belanda
12 Gambar Ketibaan Mayat  Mangsa Nahas MH17 Di Belanda
 Ketibaan Mayat Mangsa Di Belanda
12 Gambar Ketibaan Mayat  Mangsa Nahas MH17 Di Belanda
Kira-kira 1,000 keluarga 193 mangsa rakyat Belanda berkumpul di lapangan terbang termasuk Raja Willem-Alexander dan Queen Maxima, Perdana Menteri Mark Rutte dan wakil negara yang terlibat menyambut ketibaan pesawat itu.  

 12 Gambar Ketibaan Mayat  Mangsa Nahas MH17 Di Belanda
12 Gambar Ketibaan Mayat  Mangsa Nahas MH17 Di Belanda
 12 Gambar Ketibaan Mayat  Mangsa Nahas MH17 Di Belanda
 12 Gambar Ketibaan Mayat  Mangsa Nahas MH17 Di Belanda
Konvoi Yang Membawa Mayat Mangsa Nahas MH17 Meninggalkan Eindhoven Airport Menuju Ke Hilversum untuk proses pengecaman identiti

Ketibaan Mayat  Mangsa Nahas MH17 Di Belanda


Setelah seminggu kejadian nahas MH17, kumpulan mayat pertama daripada pesawat Malaysia Airlines MH17 akhirnya tiba di Belanda malam tadi. Kesemua 40 keranda yang membawa mayat tersebut diterima oleh tentera Belanda dalam majlis penuh istiadat sebagai penghormatan terakhir disaksikan oleh orang ramai yang berbaris di kiri dan kanan jalan.

Kira-kira 1,000 keluarga 193 mangsa rakyat Belanda berkumpul di lapangan terbang termasuk Raja Willem-Alexander dan Queen Maxima, Perdana Menteri Mark Rutte dan wakil negara yang terlibat menyambut ketibaan pesawat itu.

Majlis dua jam itu disiarkan ke seluruh negara dan dunia dalam suasana amat berbeza berbanding layanan di kawasan kejadian. Loceng gereja dibunyikan di seluruh Belanda ketika pesawat yang membawa kumpulan pertama mayat yang belum dikenal pasti itu mencecah bumi negara itu di mana kebanyakan mereka adalah rakyat Belanda.


Kesemua mayat dibawa ke makmal tentera di Hilversum, selatan Amsterdam, di mana pakar forensik akan menjalankan proses mengenalpasti identiti mereka. Perdana Menteri Belanda, Mark Rutte telah memberi amaran bahawa mereka mungkin memerlukan tempoh sebulan atau lebih lama untuk mengenalpasti kesemua mayat sebelum dihantar balik ke negara masing-masing. Hmmm...

P/s: Perjalanan yang sungguh jauh dan lama untuk mereka yang telah pergi. Doakan semoga semuanya dipermudahkan.

25 comments:

  1. Replies
    1. Betul tu..sedihkan..Kiat sendiri tak tau macammana nasib kita..

      Delete
  2. semoga ianya dapat diselesaikan dengan cepat dan dipermudahkan.

    ReplyDelete
  3. Sama-samalah kita berdoa semoga urusan pihak yang berkenaan dipermudahkan olehNYA. Amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan izin Allah...semoga dipermudahkan segalanya...

      Delete
  4. semoga Allah permudahkan urusan.

    ReplyDelete
  5. salam. semoga dipermudahkan segalanya..amin

    p.s dove untuk akak juga :))

    ReplyDelete
  6. allahuakbar..lamanya.kesian mayat terbiar lm2 mcm tu terutama utk yg Islam..Semoga dipermudahkan perjlnn mereka semua

    ReplyDelete
  7. Teringat juga seorang kawan yang bertugas sebagai tentera, katanya kalau kemalangan udara berlaku, contohnya kapal terbang terhempas. Mereka masih boleh dikenali, walaupun hangus, kerana rantai yang ada tag nama mereka tidak terbakar.
    Tapi kes MH 17, memang simpati kepada mangsa, kerana proses pengecaman mangsa boleh memakan masa berbulan-bulan lamanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks anoym for sharing..Memang simpati dengan mereka..

      Delete
  8. sukar dan terlalu jauh untuk mereka kembali ke tempat asal mereka.apa saya harap semua akan berjalan dgn secepat boleh.amin

    ReplyDelete
  9. sayu sangat kan... sha asyik terbayang kalau ahli keluarga sha salah seorang dari mereka...nauzubillah...

    teringat lepas 3 hari kejadian... sha tidur, lepastu menangis teruk sangat sebab rasa macam sha yang ada dalam tu... al-fatihah buat semua mangsa :)

    ReplyDelete
  10. Sedihnya jika saya terlibat sebagai keluarga mangsa.

    ReplyDelete
  11. Ramai jugak mangsa dari Belanda kan?

    ReplyDelete
  12. Semoga semuanya berjalan dengan lancar & dipermudahkan semuanya... aamiin.

    ReplyDelete
  13. sedihnya tengok...semoga semuanya dipermudahkan...

    ReplyDelete
  14. semoga ahli keluarga tabah menerima ujian dari Nya ... promote content di pagi Jumaat

    ReplyDelete
  15. Tak blh nak buat apa.Russia kuasa besar dan ada kuasa veto di PBB

    ReplyDelete

Designed By