Biawak Panggang Cetus Kontroversi

Biawak Panggang Cetus Kontroversi
Biawak Panggang

Biawak Panggang Cetus Kontroversi


Biawak Panggang Cetus Kontroversi. Inilah satu lagi berita panas yang kini tersebar luas di media sosial. Yalah setelah program menyentuh anjing semakin reda, ada pula program baru yang timbul. Program yang menyajikan biawak panggang sebagai "hidangan" itu telah mendapat perhatian ramai termasuk pengunjung yang beragama Islam. Nak test katanya...Hmmm..


Seorang pengunjung beragama Islam yang ditemui di program tersebut mendakwa ada menjamah daging berkenaan bersama beberapa rakannya selepas melihat ia dihidangkan di atas pinggan yang terletak dalam satu ruang pameran di karnival itu. Daging itu diletakkan dalam pinggan dan saya diberitahu itu daging biawak dan apabila melihat rakan lain menjamahnya, saya turut memberanikan diri mencuba dan mendapati ia sedikit keras dan liat.

Kita tak pasti apa tujuan utama program ini diadakan, namun bila baca tajuk berita ni "Sekadar Untuk Hidup" kita boleh agak mungkin program ni bertujuan mendedahkan makanan-makanan yang boleh dimakan di waktu darurat. Tapi itu kalau darurat. Kalau dalam keadaan biasa boleh makan ke? Nasib baik tak diletaknya daging anjing, tikus, babi atau apa ajelah sebagai Simulasi. Darurat lah katakan...Hmm...Macam-macam dia orang ni ya...

Comments

  1. kalau KA mmg tk sanggup, tgk pun dah aikkk !

    ReplyDelete
  2. Lepas ni jngn pulak ada program cara2 bertaubat, ramai2 berpesta arak sampai mabuk lepas tu belajar cara2 nak taubat secara praktikal... nauzubillah.

    ReplyDelete
  3. Macam2 kempen...macam2 program...pasni apa lagi ntah..

    ReplyDelete
  4. ADEHHH ADE LAGI KE? TAK TAU LE ORG ISLAM SEKARANG NI... GOYAH BETUL ILMU MEREKA .. HINGGA PERKARA ASAS INI JADI X TAU ....

    ReplyDelete
  5. Isk..isk...keratif sgt la kunun..
    macam2 la skrg ni :(

    ReplyDelete
  6. macam2 la dorang nie... dunia akhir zaman dah nie...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat