Breaking News

Saturday, January 3, 2015

Kes Buli Masa Rehat

Embedded image permalink
Kena Buli Masa Rehat

Kena Buli Masa Rehat


Tak habis-habis lagi kes buli ni ya...Dan yang kritikalnya, kes buli terbaru ni melibatkan pelajar-pelajar sebuah sekolah rendah di Alor Setar. Wah dah makin advance adik-adik kita ni ya. Kecil-kecil lagi dah nak jadi gangster. Dalam aksi video terbaru ni, memaparkan sekumpulan lima murid membuli seorang murid lain. Difahamkan, kejadian membabitkan murid berusia 12 tahun itu dipercayai berlaku di dalam kelas pada waktu rehat.

Dalam video ni kelihatan mangsa yang berpakaian sukan duduk atas lantai dan disepak pada badan selain kepalanya turut diletakkan bakul sampah plastik. Mangsa tidak melawan sebaliknya hanya mendiamkan sambil menangis meminta tidak diapa-apakan. Hmmm...Tak tau nak kata apa..Speechless...Adik siapalah ni ya...

46 comments:

  1. Replies
    1. Tak hebat mana pun, dulu saya pun pernah jadi mangsa buli. Tapi bila saya lawan balik, (tapi kena dengan caranya) Baru diaorang tak kacau lagi.
      Untung masa tu, ada cd dan buku berkenaan Mendiang Bruce Lee.
      Saya berlajar silat dan gabung teknik B.Lee.= hasilnya memang menakjubkan!
      Nasihat saya pada pembuli, hentikanlah perbuatan tak berfaedah ni, kalau kena Buku dengan ruasnya, barulah anda tahu!

      Delete
  2. Orang yang membuli tu sangat bodoh. langsung tidak ada belas kasihan,,

    ReplyDelete
  3. ibu bapa kena prihatin.jangan biarkan anak kita jadi mangsa buli apatah lagi kalau anak kita adalah pembuli.Pasti ada yang boleh kita perhatikan ketika mereka berada di rumah.

    ReplyDelete
  4. ingt hebat sgt bila buli org? ishh tah ape ape perangai.

    ReplyDelete
  5. kes ni dah settle dah.
    Parent kpd budak kena buli ni ak kes dorg diselesaikan di sekolah je...
    cuma dorg nak budak2 ni dikenakan amaran keras...

    ReplyDelete
  6. makin hebat budak2 skolah malaysia ni.. budak2 skolah tamil dgn cina takda pulak kes buli

    ReplyDelete
  7. Hisss!!...nak jadi apa lah budak2 kita ni..
    Semakin teruk kes buli di sekolah

    ReplyDelete
  8. Hukuman buli ni mmg patut lebih berat.. jadi peringatan buat pelajar termasuk ibu bapa juga utk sentiasa membimbing & mengingati anak masing2...
    inti sini.. :)

    ReplyDelete
  9. Kecik² dah samseng..

    ReplyDelete
  10. Yang paling ngoks di sini adalah yang tukang ambik gambar. kan dah jadi bahan bukti. emmmm.. kanak2 tak cukup akal.

    ReplyDelete
  11. bukan ngok...patut trima kasih pd yg rakam n yg publish...baru terbongkar kes ni. klau x nasib budak yg kna buli tu tak terbela

    ReplyDelete
  12. apa perasaan mak bapak kepada budak yg kena buli tu...kalau noe ntah la...betul khir cakap tu...hukuman buli patut lebih berat...

    ReplyDelete
  13. Apa lah masalah nak membuli ni.. makin teruk keadaan kat sekolah sekarang ni..

    ReplyDelete
  14. tak suka tengok...sedih rasanya...bimbang dengan nasib anak pada masa akan datang...

    ReplyDelete
  15. Pengaruh TV pun mungkin jugak ...Merekalah yg kita harap untuk menjadi harapan negara tp lalau cenggini punya gaya....macamana tu

    ReplyDelete
  16. pembuli ni kadangkala kat umah baik je umpama pijak semut pun x mati ...

    ReplyDelete
  17. Hukuman buli ni mmg patut lebih berat.. jadi peringatan buat pelajar termasuk ibu bapa juga utk sentiasa membimbing & mengingati anak masing2...
    inti sini.. :)

    ReplyDelete
  18. Looking for urgent Assignment help? You do not have to despair; Hire Allassignmenthelp.com services to help you out.

    ReplyDelete
  19. Hello, I have browsed most of your posts. This post is probably where I got the most useful information for my research. Thanks for posting, we can see more on this. Are you aware of any other websites on this subject.
    Dissertation Writing Services

    ReplyDelete
  20. Ducat is one of the sap training institute in noida with 100% placement support. Ducat has well defined course modules and training sessions for students. At Ducat ERP SAP training is conducted during day time classes, weekend classes, evening batch classes and fast track training classes.

    sap training institute in noida

    ReplyDelete
  21. A MR IJAJ GUIDE.in Blog providing You brief information about hair loss with products and hair transplant.Searching for effective Hair Loss Treatments?

    Discover new research on hair regrowth & reviews for the best hair growth products and treatments to transform your thinning hair to fuller thicker hair.

    MR IJAJ GUIDE.in shares all about hair loss resources, guide, tutorial, research paper and awareness to avoid hair fall. Visit our blog to learn more and take action right now.
    mrijajguide

    ReplyDelete
  22. Ducat digital marketing training institute in noida as per the current industry standards. Our training programs will enable professionals to secure placements in MNCs. We are providing our world-class training facilities for all the students who want to become professional.

    digital marketing training in noida

    ReplyDelete
  23. Your post is very great.i read this post this is a very helpful. i will definitely go ahead and take advantage of this. You absolutely have wonderful stories.Cheers for sharing with us your blog. python training in noida

    ReplyDelete
  24. MuhaMeds products do not contain muhameds any additives, PG, VG or vitamin E. Life can be good … But you can make it GREAT. with MuhaMeds.

    ReplyDelete
  25. First of all, it's not always easy to tell if your dog is pregnant. Even if you have done a planned breeding you blue pitbull puppies for sale can't know for certain until around day 28-35 (post ovulation) when a vet can palpate your bitch (feel for puppies along her abdomen) or do an ultrasound. However, many bitches will give some signs that they may be pregnant earlier. Some bitches will stop eating during the third week. This is when the embryos usually attach themselves to the uterine lining and there is a hormone surge. Your bitch may have the equivalent of "morning sickness" for a couple of days and not feel like eating.

    ReplyDelete
  26. Nice post! Indigenous studies is a subject that requires patience and understanding while studying the subject matter of the course. Indigenous studies assignment help is where you will find your help. If you need help writing your assignment you can look for the assignment help site.

    ReplyDelete
  27. You were great and everyone received so much from your experience and knowledge
    Absolutely amazing, thank you for sharing your knowledge with me. 토토사이트

    ReplyDelete
  28. You always comes with great stuff for your user. Thanks for being user friendly and Keep posting such great stuff 경마

    ReplyDelete
  29. Thanks for all the tips mentioned in this article! it’s always good to read things you have heard before and are implementing, but from a different perspective, always pick up some extra bits of information. 바카라

    ReplyDelete
  30. This is really helpful post, very informative there is no doubt about it. I found this one pretty fascinating. 토토

    ReplyDelete

Designed By