Pelik Tapi Benar: Tangannya Di Kaki

 
Tangannya Di kaki

Tangannya Di kaki


Tangannya Di kaki. Pelik tapi benar. Itulah yang berlaku kepada seorang pemuda, yang dikenali sebagai Xiao Wei di China yang telah mengalami kemalangan di tempat kerja pada 10 November yang lalu. 

Akibat kemalangan tersebut, tangan kanan telah terputus. Beliau bernasib baik kerana beliau dan tangannya yang terputus dibawa segera ke hospital untuk mendapat rawatan. Walaubagaimanapun  memandangkan tangannya cedera parah, penyambungan tangan yang terputus tidak dapat dilakukan segera. Doktor perlu merawat tangannya dahulu sebelum penyambungan dapat dilakukan.

 
Tangan Di kaki

Tangan Di Lekatkan Ke Kaki


Untuk memastikan tangan tersebut terus berfungsi, doktor membuat keputusan untuk melekatkan tangan tersebut di pergelangan kaki beliau sementara menunggu penyambungan semula tangan dilakukan.

Setelah sebulan berlalu, tangannya yang cedera hampir pulih sepenuhnya. Beliau kini dikatakan cukup bersedia untuk menjalani rawatan penyambungan tangan.  Walaupun dia perlu menjalani beberapa pembedahan lain, para doktor di hospital di Changsha yakin tangan Xiao Wei akan berfungsi sepenuhnya tidak lama lagi.

Kita memang salute dengan doktor-doktor kat sana. Dia orang ni memang pakar dalam proses pembedahan macam ni. Kalau you all masih ingat dulu kita ada berkongsi mengenai Hidung Di Dahi dan juga Muka Di Bahu. Kedua-duanya juga adalah antara proses pembedahan yang berjaya. Tahniah untuk mereka!!!!

1. Rahsia Blogger Malaysia
2. Rahsia Yang Kita Semua Perlu Tau  
6. Amaran Untuk Rakyat Malaysia 
7. Ramai Yang Suka Buat Ni

Comments

  1. Teknologi yang mengkagumkan... dengan izin Allah jua.. alhamdulillah

    ReplyDelete
  2. doktor nak selamatkan tangannya yang hancur tu...semalam ada jugak terbaca kat metro...

    ReplyDelete
  3. penh dgr kisah org xcident yg xpanik wlaupun tgn putus..org tu rilex je amek tgn dia n letak kat penyambung balik..dgn kuasa Allah, tgn dia still berfungsi n bersambung blik..subhanallah..

    ReplyDelete
  4. sekarang macam2 boleh dilakukan...yang penting...kepakaran dan kemahiran doktor tersebut :)

    ReplyDelete
  5. Subhanallah... macam nie pun ada ye... agak2 masa tangan tu dikaki dia berfungsi tak... :)

    ReplyDelete
  6. fuyooo....ini antara kes-kes yang rare nih....

    Regards,
    -Stride-

    ReplyDelete
  7. aduhai takut nak tgk ni !

    ReplyDelete
  8. ouh tidak ngeri...tp die masih boleh senyum aje aishh

    ReplyDelete
  9. tak sngka pulak tangan tu masih bfungsi wlaupun lekat kat kaki ..memang hebat la otak doktor kat China sana..hehe..tapi atas izin Allah jgk semua tu berlaku :)

    ReplyDelete
  10. semoga pembedahan itu berjaya.. memang hebat doktor di china berani lakukan macam tu.. menabung 2 churp2 untuk raudzah.. takde tabung lain yang muncul sejak kebelakangan ni..

    ReplyDelete
  11. Pelik tp satu usaha yg bijak juga..
    churp2 sini.. :D

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat