Breaking News

Friday, February 28, 2014

Punca Sebenar Amah Membunuh 2 Beradik Di Sungai Buloh

Lokasi kejadian

Punca Sebenar Amah Membunuh 2 Beradik


3 hari lepas, Malaysia dikejutkan dengan satu lagi pembunuhan ngeri yang berlaku di sungai Buloh. Dua beradik mati dikelar oleh amah di rumah tersebut menggunakan dua bilah pisau sebelum beliau sendiri mumbunuh diri.

Kejadian mengerikan itu mengejutkan ramai pihak kerana amah tersebut dikatakan seorang pekerja yang bagus dan sangat rapat serta menyayangi kedua-dua beradik tersebut. Jadi apakah yang punca sebenar yang mendorong beliau untuk melakukan perkara tersebut?

Amah Tidak Punya Pengenalan Diri


Berdasarkan siasatan polis, perbuatan amah berkemungkinan didorong oleh tekanan perasaan. Beliau yang berasal dari Indonesia dikatakan tidak mempunyai dokumen pengenalan diri walau sudah 2 tahun berada di malaysia. Di sebabkan ketiadaan dokumen beliau tidak bebas bergerak dan kebanyakan masa dihabiskan di rumah.

Amah Rindukan Anaknya


Beliau juga dikatakan sangat merindui dua anaknya yang berada di Indonesia. Walaubagaimanapun beliau tidak boleh kembali ke Indonesia kerana tidak mempunyai sebarang dokumen pengenalan diri.

Kesimpulannya tekanan perasaan adalah simptom yang sangat kritikal. Ianya tidak boleh dipandang remeh. Luaran nya nampak ok seperti amah tersebut yang tidak menunjukkan sebarang perlakuan pelik sebelum pembunuhan ngeri tersebut berlaku. Tapi dalamannya begitu tenat. Kalau tidak mana mungkin beliau boleh melakukan perkara sebegitu kejam. Dan yang lebih mengerikan mengikut bedah siasat, leher kanak-kanak tersebut dikelar secara perlahan-lahan. Huh..tak boleh bayangkannn..apa perasaan dia sebenar pada waktu tu..

45 comments:

  1. terbayang penderitaan kanaka malang tersebut bila baca part leher dikelar secara perlahan-lahan.... ;((

    ReplyDelete
  2. hmm malang tak berbau..stress hidup blh jd kan hidup tak tenang smpi bunuh diri...
    kalau beragama islam..jadikan Al-Quran dan Sunnah sebagai pegangan hidup..

    ReplyDelete
  3. mcm mana boleh amik warga asing tanpa pengenalan yg tak sah..?? jika kata pihak agensi yg bertanggungjawab..takkan berdiam diri je dgn agensi tu..??

    ReplyDelete
  4. aduh . bace pon da boleh rase seksa budak2 tu kena kelar lehar . sakit nye, buat pulak perlahan lahan .

    ReplyDelete
  5. ibubapa kanak2 tu pun bersalah dlm hal ini...

    ReplyDelete
  6. salam. ngeri kes ni..

    p/s isi tabung british counsil :)

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. mmg kejam sgt2....bila baca artikel ni terasa bulu roma meremang....takziah kepada keluarga mangsa.

    ReplyDelete
  9. Hmm sory to say, jangan salahkan amah, tapi majikan bertanggungjawab sepenuhnya

    ReplyDelete
  10. Sememangnya jika dikaji secara halus, kebanyakkan kejadian buruk berlaku pasti ada "punca pencetus" yg membuatkan kita simpati atau bertambah benci terhadap pesalah. Tp selalunya dari takut & geram jadi kasihan pula..
    perkara mcm ni org panggil teori bola snooker.. kayu snooker penyebab, bola putih pendorong & bola merah yg masuk lubang. Kebanyakkan jenayah yg berlaku & ditangkap adalah bola merah.. Ammah ni juga dikategorikan sbg bola merah, tp sayangnya perlakuannya sgt2 memburukkan.. wallahualam...

    ReplyDelete
  11. memang bahaya bila terlalu tertekan kan. Kebiasaannya pasti ada sesuatu yang mendorong seseorang bertindak diluar kewasaran fikiran. Cuma sedih bila selalunya kanak-kanak yang tak berdosa yang menjadi mangsa keadaan

    ReplyDelete
  12. education UK and blue birds for you :)

    ReplyDelete
  13. Lepas ni kena lebih ketatkan undang-undang untuk mengambil amah dari luar negara ni.

    ReplyDelete
  14. Tekanan merosakkan akal hingga tidak berfikiran waras. Walau apa pun...perlakuannya tetap terlalu kejam!

    ReplyDelete
  15. maksudnya amah tu masuk secara haram la ya ke negara kita? ngerinya.. bahaya sungguh tekanan perasaan..

    ReplyDelete
  16. takkan le masok malaysia secara haram kot?.....hehehehe....kalao ambek amah indon mesti kena bayor pada agensi.....awat bodo benar sapa yg jalankan siasatan.....kalo dah benar takde agensi yg ngaku so PENJARAKAN saja keluarga tersebut kerana menggajikan pendatang harom dan memperdagangkan orang.....

    ReplyDelete
  17. kalau masalah mental ni memanglah susah...seharusnya kuat kuasakan medical check up wajib dijalankan sebelum mengambil orang gaji ni...

    ReplyDelete
  18. karen millen dresses, http://www.karenmillendressesoutlets.co.uk/
    cheap nfl jerseys, http://www.cheap-nfljersey.us.com/
    wedding dresses, http://www.weddingdressesoutlet.co.uk/
    vans shoes, http://www.vans-shoes.cc/
    ralph lauren shirts, http://www.poloralphlaurenshirts.us.com/
    cheap snapbacks, http://www.cheapsnapbacks.us.com/
    tory burch outlet, http://www.toryburch.in.net/
    ugg boots, http://www.uggbootsclearance.in.net/
    ray ban sunglasses, http://www.ray-bansunglasses.eu.com/
    chanel handbags, http://www.chanelhandbags-outlet.co.uk/
    moncler coats, http://www.moncler.us.com/
    oakley sunglasses, http://www.oakleysunglasses-outlet.us.com/
    kobe bryant shoes, http://www.kobebryantshoes.in.net/
    beats headphones, http://www.beats-headphones.in.net/
    oakley sunglasses, http://www.oakleysunglasseswholesale.in.net/
    adidas wings, http://www.adidaswings.net/
    oakley sunglasses, http://www.oakley.in.net/
    kobe shoes, http://www.kobeshoes.us/
    ugg outlet, http://www.uggsoutlet.us.org/
    michael kors outlet store, http://www.michaelkorsoutlet-store.us.com/
    ralph lauren, http://www.poloralphlaurenoutlet.it/
    coach handbags, http://www.coachhandbagsoutletonline.us.com/
    michael kors outlet, http://michaelkors.outletonlinestores.us.com/
    tiffany outlet, http://www.tiffany-outlet.us.com/
    oakley outlet, http://www.oakleyoutlet.in.net/
    nike trainers, http://www.niketrainers.me.uk/
    ray ban sunglasses, http://www.rayban-sunglassess.us.com/
    louis vuitton handbags, http://www.louisvuittonhandbags.org.uk/
    0926maoqiuyun

    ReplyDelete
  19. Teleseryes are aired in prime-time, afternoon, five days a week.Pinoy

    Tv
    They attract a broad audience crossing age and gender lines, and command the highest advertising rates

    in the Philippine television industry.

    ReplyDelete
  20. will always be the first to have the episode so please Bookmark our site Pinoy TV Replay. And add us on Facebook for update Tv Shows!!! Enjoy. ABS CBN Network all Tv shows updated here on this page.

    ReplyDelete
  21. Watch Online Tv Shows on Pinoy Tambayan. Stay tuned to watch the latest Pinoy Lambingan as well as Pinoy Network all Tv Shows on a daily basis.

    ReplyDelete
  22. Watch your favourite Pinoy Teleserye Channel, Pinoy Tambayan, Replay, Pinoy Lambingan and Pinoy Tv Shows online for free!

    ReplyDelete
  23. Watch All Pinoy tv Shows Video. Thousands of people from Philipines and the rest of the world watch Pinoy Lambingan Tv Replay online.

    ReplyDelete
  24. Watch All Pinoy Full HD Episodes on Pinoy Tambayan Shows online Replay, Pinoy Teleserye Channel Kapamilya Pinoy tv.

    ReplyDelete
  25. We Are Providing Pinoy Teleserye HD On Our Official Website Pinoy Teleserye every day.

    ReplyDelete
  26. Stay connected with us to watch all Episodes here on Pinoy TV Replay in High Quality. Watch All Pinoy HD Full Episodes on Pinoy Tambayan Shows online Replay.

    ReplyDelete
  27. Dear Lambingan users, you’re watching ABS-CBN And GMA Shows On Pinoy Tv Shows. Thousands of people from Philipines and the rest of the world watch Pinoy Tv Replay online.

    ReplyDelete
  28. Plenty of messes watch daily pinoy Drama on this site Pinoy1tv watch video

    ReplyDelete
  29. Welcome to our Pinoy Drama Collection , here you can watch the Best pinoy Drama Replay HD Video. Pinoy Network click to get more info...

    ReplyDelete
  30. This paved the way for another transformation. In Sanskrit plays, the verse stanzas were not sung; they were only recited. Bigg Boss 14 Online

    ReplyDelete
  31. Some writers have classed them as folk drama.Bigg Boss 14 HD I am afraid that this is misleading taxonomy. The rich Sanskrit tissue of the language of these forms and their very close adherence to Bharata's dramaturgic canons

    ReplyDelete
  32. Sweet Tooth and Sass. Home · Recipes · Cakes · Cookies · Cupcakes · Cheesecakes · Pies · Breads · Healthy · Macarons · Brownies and Bars PUMPKIN CHEESECAKE WITH GINGERSNAP CRUST click for more info...

    ReplyDelete
  33. I liked this content so much. Thanks for sharing.
    Pinoy Tambayan

    ReplyDelete
  34. Pangako Sa'Yo is dubbed as the country's first-ever teleserye Pinoy Hd and was considered one of the most significant turning points in Philippine television history due to its pioneering cinematic production and modified fast-paced, multiple-arc story structure distinguishing it from previous Filipino telenovelas.

    ReplyDelete
  35. Urmăriți dramele de top și celebre din România cu subtitrările. Suntem aici pentru a vă oferi actualizările periodice și Episoadele la timp, cu rezultate video de cea mai bună calitate ClickSud. Dacă vă plictisiți sau vă săturați de rutina zilnică aglomerată și obositoare, Seriale Turcasti permiteți-ne să ne vizitați și să vă bucurați de divertisment urmărind https://romaseriale.com/

    ReplyDelete

  36. شركة نقل عفش
    اهم شركات مكافحة حشرات بالخبر كذلك معرض اهم شركة مكافحة حشرات بالدمام والخبر والجبيل والخبر والاحساء والقطيف كذلك شركة رش حشرات بالدمام ومكافحة الحشرات بالخبر
    شركة مكافحة حشرات بالدمام
    شركة تنظيف خزانات بجدة الجوهرة من افضل شركات تنظيف الخزانات بجدة حيث ان تنظيف خزانات بجدة يحتاج الى مهارة فى كيفية غسيل وتنظيف الخزانات الكبيرة والصغيرة بجدة على ايدى متخصصين فى تنظيف الخزانات بجدة
    شركة تنظيف خزانات بجدة
    شركة كشف تسربات المياه بالدمام
    شركة نقل عفش واثاث

    ReplyDelete
  37. Thanks Admin For This App And Information Kinemaster Mod APK

    ReplyDelete

Designed By