Skip to main content

Balasan Anak Derhaka

Pukul ibu hingga parah
Anak Derhaka

Anak Derhaka


Info serius pilihan Blog Santai untuk dikongsikan dengan semua adalah kisah anak derhaka. Kisah sedih ini berlaku di Kuala Terengganu dimana seorang anak sanggup memukul ibunya sendiri tanpa belas kasihan sehingga cedera parah hanya kerana duit.

Si anak derhaka yang berusia 31 tahun ini adalah bekas seorang anggota polis. Beliau dikatakan berang apabila gagal mendapatkan wang sejumlah RM200 dari ibunya. Bagai dirasuk, beliau bukan sahaja memukul ibunya tapi turut mengugut ibunya dengan sebilah pisau sebelum merampas beg tangan milik ibunya. Setelah ibunya cedera, beliau bertindak melarikan wang tunai RM450, sebentuk cincin emas dan ATM kad milik ibunya.

Hukuman Anak Derhaka


Beliau yang mengaku melakukan kesalahan tersebut di hukum penjara 20 bulan serta denda RM1500. Kadangkala kita rasa hukuman seperti ni tidak mencukupi bagi seorang anak yang sanggup mencederakan ibu sendiri hanya kerana duit. Kalau kurang upaya ok lagi. Ni sihat walafiat. Hmmm..kena guna Hukum Hudud ni..

p/s: Happy Mother's Day to all mothers out there. Sayangi Ibu, seperti nyawa kita sendiri. Tanpa ibu kita tidak akan hadir ke dunia ini.

Comments

  1. ni mcm kes nk beli dadah jer..klu penagih dadah kn snggup buat apa sja demi nk beli bnda tu..

    ReplyDelete
  2. kerana duit,hilang segala maruah diri dan darah daging..

    ReplyDelete
  3. so sad! sayu sangat hati bila membaca kes2 seperti ini.. hati ibu mana yang tidak retak bila anak yg ditatang dibesarkan, akhir sanggup berbuat begini.. semoga anak ini insaf dan taubat, sempat memohon keampunan dari ibunya.

    ReplyDelete
  4. Benda2 mcm ni mmg selalu berlaku di zaman serba moden ini ..Anak2 sekarangmana sama ngan anak2 dulu2 ..Lebih ke depan lebih maju tapi maju yg tak bertempat tu yg membahayakan diri & ahli keluarga ..Kadang2 diaorg ni tak sedar silap salah diaorg bila dah terjebak dgn benda2 begini ...

    ReplyDelete
  5. macam² sekarang ni..dugaan sebagai ibu bapa..

    ReplyDelete
  6. Astagfirullah... 20 bulan mcm takde. Semoga Allah memberi kesedaran & keinsafan kpd budak tu.. aamiin2 ya Rabbal alamin..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat