Skip to main content

Kesiannya..OKU Dikurung Dalam Sampah Dan Najis

OKU Dikurung Dalam Sampah Dan Najis
Adik Malang Yang Ditinggal dalam Sampah Dan Najis

OKU Dikurung Dalam Sampah Dan Najis


Info serius pilihan Blog Santai adalah kisah adik OKU. Bila tengok gambar beliau memang sedih. Dahlah cacat. Dikurung pulak dalam sebuah bilik yang dipenuhi sampah dan najis. Hmmm..Menurut ibu kepada adik malang yang dipercayai menghidap penyakit ‘cerebral palsy’, beliau bukan berniat untuk mengabaikan anaknya tetapi kesibukannya untuk mencari rezeki menghalang beliau daripada memberikan tumpuan terhadap kanak-kanak malang tersebut.

OKU Dikurung Dalam Sampah Dan Najis 
 Adik Malang Yang Terbiar

Ketika ditemui oleh Jabatan Imegresen dalam sebuah operasi, keadaan adik malang ni sungguh menyedihkan. Keadaan fizikalnya amat lemah serta tidak bermaya. Bilik tempat beliau dikurung juga turut berbau busuk. Menurut ibu kepada adik malang ni yang berasal dari Sabah, beliau sememangnya berhajat untuk menghantar anaknya ke institusi kebajikan di bawah JKM tetapi tidak faham bagaimana prosesnya, menyebabkan niat itu tertangguh. Nasib baiklah adik ni ditemui. Kalau tak tak tau nasib dia macammana kan...Yang pasti Allah masih sayangkan dia..Mampu bertahan walau dalam keadaan yang begitu menyedihkan..

Comments

  1. MENYEDIHKAN
    rangka bdn dia pun nampak
    tacing tgk budak ni

    ReplyDelete
  2. sangat sedih..nampaknya duit lebih berharga daripada kasih sayang!

    ReplyDelete
  3. Kesiankan...masih ada lagi kes2 macam ni..
    ingatkan warga asing..rupanya orang Malaysia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fidah shah warge asing xcm tu..

      Delete
  4. Astagfirullah... alasan ibu tu tak masuk akal langsung. Normallah klu ibu bapa ada terabai anak2 sikit.. tp klu mcm ni bukan terabai.. ini sengaja mengabaikan.. kesian, kita yg tengok pun rasa tersiksa apatah lagi budak tu yg menanggung...

    ReplyDelete
  5. memang sedih..nape jadi macam ni..

    ReplyDelete
  6. sdhh....sanggup buat cmtu dgn anak sendiri...

    promated content for u sis...

    ReplyDelete
  7. tengok video semalam, menetes aer mata ni.. menetes bukan sebab y ni je..tapi memikirkan kenapa orang zaman sekarang macam tu. Dah macam zaman sebelum Islam pulak..bahkan lagi teruk!

    ReplyDelete
  8. x sampai hati nak tengok..bila manusia terlampau sibuk mengejar dunia...inilah jadinya...

    ReplyDelete
  9. Yelah ada baca paper pasal ni....
    Patutnya walau nak ditinggal pun , kenalah urus dgn baiklah....bersihkan ke. Ini dibiar gitu jer...

    ReplyDelete
  10. anak adalah amanah Allah untuk dijaga . apa pun alasannya , perbuatannya itu bkn perbuatan seorang manusia .

    ReplyDelete
  11. Kes yg menyayat hati semua pihak... Moga Allah lindungi dia...

    ReplyDelete
  12. sedih bila terbaca cerita ni..

    ReplyDelete
  13. kesian, sedih.. masih ada sanggup tak berperikemanusiaan mcm ni

    ReplyDelete
  14. salam. ya Allah kesiannya..kenapa perlu diabaikan macam tu sekali? umm :((

    ReplyDelete
  15. p.s menabung estee lauder & promoted content.. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat

Renungan Sebelum Tidur